Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Läst 99 ggr
lostinspace
0

Oxascand och emetofobi.

Hej!

Jag har fått oxascand utskrivet för min panikångest. Jag har också emetofobi till den graden att jag inte kan gå ut.

För många år sedan så åt jag både sobril och xanor och kräktes vid ett tillfälle av sobrilen. Om det berodde på ångest eller inte vet jag inte.

Men, det är ju ett minne som hänger kvar såklart så är det någon som har upplevt något liknande? Vill inte att det ska hända igen. :(

Syntium
0

#0 Var det bara vid ett tillfälle du kräktes?

"I'm too old for this shit."

Syntium
0

#0 Jag googlade emetofobi nu och jag förstår att du är orolig. Om det bara var vid ett tillfälle är det ju svårt att säga om det var av sobrilen enbart. Kan ju som sagt varit nåt annat, kanske kombinationen Xanor och Sobril, eller som du säger ångest.

Om det är biverkning kanske du kan börja på en riktigt låg dos och öka långsamt? Vad säger din läkare?

"I'm too old for this shit."

lostinspace
0

#1: ja, så som jag minns det iaf. Vet inte om jag blev rädd för att ta något mer efter det.

lostinspace
0

#2: tack för svar.
Ja, jag tänker och känner efter i kroppen mycket så all ångest går till magen och sätter sig som illamående.
Oxascand ska inte ha illamående/kräkningar som biverkan iaf.. har fått 10mg men kunde dela sa hon om jag ville.

Det är så jobbigt när jag har blivit så medicinrädd i takt med att fobin har ökat.