Annons:
Läst 141 ggr
C
12/5/21, 6:58 PM

Tinnitus efter Lyrica

Har fått Tinnitus efter att tvärt slutat med Lyrica. Haft det nu några veckor. Är det något som försvinner över tid?

Annons:
[Blåkatt]
12/5/21, 7:23 PM
#1

#0: Hej. Om det är ett utsättningssymptom så går det nästan alltid över, men har man otur kan det ta väldigt lång tid. Vet inte hur din situation ser ut men det är i princip aldrig bra att sluta tvärt med dessa typer av mediciner. Till och med de rekommenderade nedtrappningarna som läkarna föreslår är för drastiska för många människor.
Om jag slutade tvärt från en hög dos och utsättningssymptomen stör mig mycket hade jag testat att introducera en väldigt låg dos igen, sedan trappa ned långsamt från den. Personligen hade jag nog väntat ut det om det är enda symptomet, men det beror ju på hur mycket det stör.

Min subjektiva åsikt efter att ha kommunicerat med många med svåra utsättningssymptom förut. Generellt sett är det ofta en bra idé att inte experimentera med andra droger (lagliga och olagliga) under tiden då det verkar förvärra det för många.

  • Redigerat 12/5/21, 7:24 PM av [Blåkatt]
Pyttelite
12/5/21, 7:24 PM
#2

Det är ju inte säkert att det har med läkemedlet att göra men Lyrica kan ges för att dämpa tinnitus och några säger att man fått tinnitus när man slutat men att det kan gå tillbaka.

Det är ju omöjligt att säga hur det är för dig så hör med din läkare för att få bättre besked.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Calcifer
12/6/21, 12:50 PM
#3

Det bästa du kan göra är att prata med din läkare om det. De har mer kunskap och bör vara mer van vid ditt problem.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: