min vän
jag hade en leguan i17,11 månader som var helt tam. han gick och strosade i lägenheten. Gick in i badrummet ohc hoppa ner i badet för att göra sina behov, ett underbart djur.
Nu är nästan 18 år ganska mycket övertid. (dom sa när han var tio att det var som att vara 80)
en morgon när jag vaknade var han hos mig, han hade fått en strok. Han tittade på mig, tittade riktigt. Vi ringde vetrinären och han skulle få en spruta.
när vi kom dit så höll jag honom och pratade med honom.
När jag kändel ivet rinna ur honom så släppte alla spärrar, jag skrek rätt ut, han dör för mig, han dör.
Som tur är har jag en sambo som är hjärte god med djur och med mig mig.
jag kommer aldrig att komma över min leguan

Vilken fin berättelse..djur är verkligen speciella och har förmågan att trösta en om man känenr sig ledsen m.m..Hur gjorde du för att få sin leguan så tam? är dom väldigt sällskapliga av sig kankse?
Varma kramar Eva

Jag vet hur det känns! Jag fick i fre ta bort min endast 10 månader gamla råttjej pga at hon fått tillbka tumören jag opererade henne för för en månad sen. Så jag vet ur det känns! Kramar
Usch, det är så tråkigt när man förlorar sina djur!
Jag förlorade mitt marsvin Vitamin 10/12 förra året, först nu har jag kunnat säga hennes namn utan att gråta hejdlöst. Jag har inte sagt till någon ansikte mot ansikte, inte ens i telefon att hon inte finns mer. Det är mycket lättare att skriva på datorn, men jag gråter ofta när jag förklarar det här med.
Helena
Så ledsamt. Jag förstår att du måste sakna honom otroligt. Så kär man kan bli i ett djur, vilken sort de än må vara…
/Maria
Många många tröstkramar
Va jobbigt! Förstår att du mår jättedåligt! Vår katt Billy fick somna in i mars och jag kan fortfarande gråta efter honom.
Styrke och tröstekramar
Marie

rocktjejen
Ja du, mycket tålamod när han var liten och mycket sällskap så att han kände sig trygg.
en del av dom är mycket sällskapliga medans andra inte blir det. Vi har en liten kille som heter Gunvald efter beck figuren, då han är så aggro. Jag har en sköldpadda som är20 så jag är rädd varje dag, när han får komma ut ur terrariet. bilden är på min älskling när han ligger och slappar. Han var 2 meter men vi var tvugna att kapa 60 cm på svansen, då han efter ett fall bröt den och den dog. Men han hade balansen kvar och en enorm klättrare.