Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettdiagnoser
Läst 1880 ggr
Loveli
2007-11-24 13:41
0

ADHD / Bipolär

Jag har gått på utredning i 2 år och anses vara ett svårt fall för psykologer och läkare…..

Det dom har kommit fram till är att jag har ADHD och medicineras för det med Concerta och någon form av bipolär… dom är inte säkra än.. Jag lider av PTSD, ångest och panikattacker. Har haft mycket suicidala tankar. Jag överdoserar gärna när jag mår så dåligt och vill bara somna in för ett tag… dåligt val.. jag flyr från mitt problem..

jag har det jobbigaste du kan ha i ADHD- agressivitet och impusivitet och det sätter igång samtidigt och gör att jag hamnar hela tiden i konflikter.

Är det någon som undrar om just ADHD så är jag ganska bra på det:)

svava
2007-11-25 01:49
0

hej.

Jag är intresserad av hur du reagerar när du är aggressiv och vad förslags impulser du har? Om det är sådana som kan vara destruktiva för ditt fortsatta varande.
Blir du bra då du äter din medicin?
Vaknar du och är Arg?

Så ledsen jag blir över att du överdoserar. Men jag vet så väl känslan av att veta att man gör det, men inte kan ta sig ur det.
Kroppen tar så mycket stryk.

Får jag fråga din ålder?
Jag själv gör allt för att inte hamna i någon konflikt, gör jag det så stänger systemet ner helt och mitt jag försvinner in i dimma.
ibland skulle jag vilja kunna bli riktigt arg.
Så olika vi är och ändå så lika

Kram svava

Loveli
2007-11-26 01:42
0

MIn problematik är svår och jag kan inte kontrollera mina impulser. Mina mediciner hjälper men inte fullt ut.

När jag ofta blir arg och impulsen slår in är oftast när folk snackar illa om någon, eller om någon försöker sätta sig på mig.

Tar mina vänner i försvar och ställer mig gärna som en mur för att skydda dom. Antar att det beror på att jag blev så psykiskt misshandlad i flera år.

och åldern är 27..

svava
2007-12-02 23:22
0

Så du blir inte allmänt arg utan den är riktad mot någon eller några.

Jag undrar för jag har en ung dam i min närhet som är så förbenat arg, redan när hon vaknar. hon är 18, men det har varit så här jämt. Men hon kan ju oxå vara väldigt glad. skrattar och är roligt busig.
Jag som är väldigt dämpad och inte kan ta konflikt och gråter om någon tittar snett på mig har svårt att veta vad jag ska göra eller säga. Eller kan jag säga nått alls.
Ibland när hon har alla taggar utåt, och jag lungt kan få henne att lyssna och hon inser att hon har fel i någon fråga, ja då skäms hon och liksom mjuknar,men har svårt att visa det.
Jag håller inte på och tjatar, men ibland måste jag försöka få henne att förså att man inte kan föjla alla sina impulser.
Tacksam för insyn i sjukdomsbilden..
Svava

Loveli
2007-12-03 22:34
0

:) precis så är jag… många taggar utåt och jag förstorar saker som kanske inte är något och sedan har jag byggt på så mycket och till slut blir jag vansinnig.. och när någon förklarar för mig hur det kanske igentligen ligger till så visst självklart skäms man…. Men när man drivs av starka impulser och samtidigt är aggressiv så har man inte förmågan att tänka… tyvärr så kommer det bara ut… (dumma hjärna) Tyckte sist att min psykolog kunde lobotomera mig så jag kunde leva normalt…. JAG är så TRÖTT på att vara så här KNÄPP…. grrr