Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettertvångssyndromocd
Läst 1696 ggr
Zandra---83
0

Matlust igen?

Jag vet ej i vilken katogori jag ska sätta detta under, men har nu ändå valt tvångssyndrom, kanske är det fel, jag vet ej.

Jag får problem med att äta när det händer negativa saker runt mej, nu senast när jag var tvungen att ta bort min ena råtta i fredags.

Jag vill verkligen äta och jag har en del som jag verkligen tycker om hemma, men nu till mitt problem. Jag får inte i mej något förrän jag verkligen är vrålhungrig och då äter jag för snabbt så jag får upp allt igen, men inte nog med det äter jag innan jag är hungrig och vet jatt jag behöver få i mej något går det ej lång tid innan jag tvingar upp typ allt det jag fått i mej.

Jag vet ej vad jag ska göra! Jag har försöktprata med en person som tillhör citygruppen, men denna förstod inte alls hur det ligger till för mej. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra för att komma över detta. Jag vill få ett slut, men hur?

Så vet någon något så snälla kom med det! Så är ni så otroligt snälla!

martdat
0

Har jag förstått dig rätt att du medvetet spyr upp de du äter?  Det höll jag oxå på med ganska länge, var ett sätt att försöka bli av med ångerst för min del.. jag träffade en dag en tjej som spytt sönder sina tänder helt, de hade frätts bort,,,, då blev jag skiträdd och pratade med en vänn som oxå har ätstörningar och hon stöttade mig på så vis att jag börgade ringa henne varge gg jag ville spy, sen pratade vi till ångersen lagt sig lite, plus att jag tänkte på den andra tjejens tänder huu så ville jag inte få det,,, ja jag vet inte riktigt vad du ska göra men finns det NÅGON i din omgivning du kan berätta detta för och få stöd?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Gronstedt
0

Hej Zandra___83!

Jag vet inte hur du ska hantera din ångest, men här kommer ett praktiskt tips för ditt ätande, hoppas det kan hjälpa dig, det har funkat för andra. När du känner att du måste få i dig något (innan du blivit vrålhungrig), så ät pluttlite, typ några mandlar eller en korvskiva eller en bit frukt bara. Ät inte vid ett bord, utan ta bara lite, lite mat och ät den stående eller gående. På så sätt kan du "lura" din ångest - du har ju egentligen inte ätit, bara smakat lite, så du behöver inte spy upp det. Och samtidigt slipper du bli vrålhungrig och vräka i dig mat så du mår illa. Om du inte sitter vid ett bord och äter från en tallrik känns det inte heller som att "äta" på samma sätt, då blir det också mindre ångestladdat.

Bara ett ovetenskapligt tips, hoppas det hjälper!

Lycka till!

Zandra---83
0

#2 Tack för tipset,ska försöka tänka på det! ;) Jag har även berättat allt för min kurator och sen har min kurator berättat vidare för andra på citygruppen och senast idag berättade jag med hjälp av tel samtal från min kurator för en för en tredje på  city och hon skulle höra sej för vad jag kan få för hjälp eftersom hon inte kunde något alls om ärstörningar (det var hon älig och sa),så det kommer säkert att gå bra,men det är ändå jobbigt för jag vill ju få ett slut på detta nu direkt,men ändå "går" det ej.Så med min kurator och sen med vissa (i alla fall)på city så kommer det nog at gå bra,hoppas och vill jag tro!