Etiketterbehandlingmediciner
Läst 1554 ggr
smajliz
2015-11-29, 12:14

Ökad Sertralindos

Hej på er!

Har tagit Sertralin 50 mg i ca 8 år mot PÅ. Den sista tiden har jag fått ökad ångest, som troligtvis beror på stress. Min läkare ökade då min dos till 100 mg, vilket jag tagit i snart 2 veckor. Har inte fått några märkbara biverkningar, men när kan jag vänta mig en förbättring. Tyckte att jag kände mig bättre bara för några dagar sen, men nu är ångesten här igen. Vad tror ni?

Annielle
2015-11-30, 20:05
#1

Det är ju olika för olika personer hur snabbt man känner av en ökning eller insättning av medicin, kan ju ta allt från ett par veckor till 6 veckor.

Hoppas att gör något för att hantera stressen/får hjälp med det också, medicin kan eller ska ju inte göra allt, man kan ju i många fall behöva göra ändringar i sitt liv med.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen