Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettallmänt-om-ångest
Läst 4024 ggr
soccan
1

Ökad ångest vid influensa?

Hej! Har varit nerbäddad i snart 1vecka med halsont, hosta och ont i kroppen. Känner mig så matt och tagen och nu har även ångesten ökat. Är det någon mer som känt av ökad ångest i samband med sjukdom?

Anonym
4

Ja, jag tror att en stor anledning till det inte är sjukdomen i sig (även om det säkert kan påverka till viss del) utan att det beror på att man legat i sängen länge utan att göra något och därför tänker för mycket och det går liksom inte riktigt att distrahera sig själv.

Psykopomp
3

Klart ångest kan bli värre av sjukdom! Kroppen blir ju urlakad och man har inte lika mycket styrka. Precis som den kan bli värre om man inte sovit tillräckligt/ätit bra! Men även som hen här ovan säger så blir det ju svårare med distraktion. Hoppas du blir frisk snart och att du orkar fighta ångesten! :)

fein
0

När jag är i "ångestperioder" blir jag oerhört observant på ev andra sjukdomssymtom och är helt övertygad om att jag är i princip döende av det mesta…Oerhört jobbigt!

Annielle
0

Alltid värre ångest när jag blir sjuk, sen tar det  lång tid efter jag har varit sjuk innan det blir mindre jäkligt också tyvärr :(

Det är nog väldigt vanligt att man får värre ångest när man är sjuk om man redan lider av ångest innan.

Var dig själv, det finns redan så många andra.