Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 2123 ggr
[Silverräv69]
9/4/15, 11:45 AM

Betablockerare

Jag tror aldrig att jag kommer att kunna sluta med min blodtrycksmedicin med betablockerare.

Ville aktivt börja motionera igen, främst simning och yoga. Jag märker jättetydligt att hjärtat inte tillåts att jobba hårt av blockeringen. Jag ser pulserande stjärnor i hela synfältet, blir yr och andfådd. Tål heller inte värme alltför bra med medicinen.

Men så fick jag utskrivet av läkaren en medicin utan betablockerarna och då svarade kroppen med total panikångest, hjärtrusningar, anfåddhet och koncentrationssvårigheter..inte jätteuppmuntrande!
Min träning igår gick inte heller bra, hjärtat ville inte lugna sig efter ens en längd i bassängen.

Jag var helt utmattad och förstod måttet av överkänsligheten mot nor- & adrenalin som min kropp har. Kommer nog inte kunna sluta ta medicinerna med dagens arbetstempo och krav på en..ganska sorgligt egentligen.
Min mor vill att jag så småningom slutar med medicinerna, men bara tanken på en ny stroke, grava migränanfall och all ångest i vardagen får mig att må illa.

Trevlig helg på er, jag ska göra det bästa utav min. =D

Annons:
OlgaMaria
9/4/15, 12:09 PM
#1

Vad fick du för medicin nu då?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: