Etiketterbehandlingmediciner
Läst 2159 ggr
blodörn
2015-08-13, 01:47

ångestdämpande

varför får jag fortfarande ångest nästan varje dag även fast jag tar ångestdämpande? ;///

Do as you would be done by - And think for yourself

Calcifer
2015-08-13, 01:49
#1

Just de tabletter du får kanske inte är effektiva för dig.


Vila i frid, mamma. 1951-2021 🌹

Anonym
Anonym 
2015-08-15, 02:53
#2

Troligtvis är det precis som Bellatrix skriver att dina mediciner inte är rätt sort för dig, många läkare skriver ut tyvärr ut allergimediciner eller väldigt ineffektiva bensodiazepiner i mycket små doser eftersom trenden de senaste åren varit är att all beroendeframkallande ångestdämpande är av ondo. Något som förstås är helt absurt då det finns mycket effektiva bensodiazepiner på marknaden som kan vara skillnaden mellan en dräglig vardag och ett liv i ett helvete för många individer.

Mitt tips är att säga att din medicinering inte fungerar och be om att få prova en annan sort.

fein
2015-08-17, 18:01
#3

Hej🙂 Jag misstänker att jag har GAD. Ni som fått den diagnosen, har ni mycket problem med muskelspänningar och värk? Jättetacksam för svar👍

[JeanetteK]
2015-08-18, 17:17
#4

Hur länge har du ätit din medicin ts? Det tar ju ett tag innan man får full effekt. Om du ätit under en längre tid tycker jag du ska prata med din läkare och se om du kan få annan medicin alternativt öka i styrka.

blodörn
2015-08-19, 20:45
#5

#4 ungefär 5 månader. min mamma har pratat med läkaren och sa som det var men han sa att han inte vill ge något annat till mig eftersom ''jag är för ung''. jag är 17. det är väl inte så ungt?

Do as you would be done by - And think for yourself

Calcifer
2015-08-19, 21:12
#6

#5 Mja, visserligen inte, men samtidigt så är de flesta läkare väldigt försiktiga eftersom ju starkare tabletter desto mer beroendeframkallande. Det är inget de gillar att skriva ut. De föredrar att kombinera svagare tabletter med terapi och dylikt för att man ska kunna hantera ångest och dåligt mående så gott man kan utan medicin.


Vila i frid, mamma. 1951-2021 🌹

[JeanetteK]
2015-08-20, 10:05
#7

#5 Jag har också hört att när man är tonåring så avråder man från många mediciner just för att de "krockar" med hormoner och sånt som förändras i kroppen när man är ung. Men det finns ju olika sorters svaga varianter och kanske den du tar inte funkar för dig.

Upp till toppen