Etikettakut-stöd
Läst 3386 ggr
GiraffTunga
2015-07-19, 02:30

Tabletter?

Hej.. Har fått en otrolig stark självmordstankar och var precis hos bup och kan ej vänta tills den 23 Juli !! (nästa möte) Dom ville nästan att jag ej skulle gå ifrån och stanna över .. Jag fick en ny medicin som jag fick testa och sen dagen efter ta blodprov för att se om den är för stark för det är egentligen medicin för schinofreni eller hur det stavas. Och orkar inte mer, ska dö. Bryr mig inte om folk för alla plågar mig bara med sina ord. medicinen heter Risperidon Sandoz 0,25 gram. Vad händer om jag sväljer 20 tabletter? hört att man kvävs av spya av sömntabletter men vad händer med den a tablett?

You can not judge me unless you know me.

VildaVittra
2015-07-19, 02:34
#1

Jag tycker du ska ringa mobila psykteamet istället eller 112.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tjeja
2015-07-19, 02:56
#2

Håller med #1 ring efter hjälp istället!

Överdosering av Risperidon ger hjärtklappning och illamående, dimsyn, och stelhet som vid parkinsson typ med stärkt ångest och andningssvårigheter.

Jag lovar dig.. om du vill dö är detta INTE det sättet du vill dö på.. livrädd och i panik och inte kunna röra dig..

Dessutom är döden inte svaret på dina problem, och att ta dessa tabletter i överdos kommer göra ditt helvete hundra gånger värre istället för att ge någon befrielse. De fungerar nämligen inte alls som rent sömnmedel gjorde förr, utan förvärrar bara hela upplevelsen och situationen.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Anonym
Anonym 
2015-07-19, 04:30
#3

Asså seriöst vad är det med psykvården, lämnar en självmordsbenägen ensam med tabletter.. jag blir så ARG min närmast närstående var otroligt NÄRA OCH DÖ PGA JUST DET; psyket svek, och enda svaret dem hade på problemen var medeciner och av dem medeciner dem gav fri tillgång på var på väg o bli hans död. självmord är inget alternativ, jag vill inte att du dör och jag tror ingen annan vill det. varför skulle döden vara bättre? snälla sök akut hjälp, om dem inte vill hjälpa dig så måste du tvinga dem! 😡

KRAM!!!!! 🤗

GiraffTunga
2015-07-19, 22:08
#4

Tyvärr, har gjort något.

Har tagit

  • 3 st risperidon sandoz
  • 2 st ipren
  • 8 st alvedon
  • seven up & vodka.

svalde dom tabletterna (sammanlagt 13 ) och drack seven up. Sen blandade jag vodka & seven up och drack det. Har ej spytt utan har ba huvudvärk, kommer nått hända?

You can not judge me unless you know me.

Haku
2015-07-19, 22:13
#5

#4 Jag tycker du bör uppsöka hjälp ring 1177 eller psykiatrin vissa mediciner i kombination med alkohol kan ha dödlig utgång, största sannolikhet är väl att du bara kommer må dåligt till slut när vet jag inte dock.Om du vill skriva till mig gör det, jag chattar gärna kommer skicka ett meddelande till dig nu. Jag har vart nära att förlora min bästa vän i självmord och han ångrade sig jättemycket efteråt och ville inte dö valde livet att plågas så som han gjorde av sitt självmordsförsök speciellt fysiskt men också psykiskt av konsekvenserna ledde inte till något bra, man kan få ett liv ett bra liv tar du slut på det nu har du inte ens chansen att uppleva det. Att såra sina närstående på ett sånt sätt som att ta livet och bara lämna dem kvar ensamma är hjärtkrossande (för dem som har närstående)

Tjeja
2015-07-20, 00:49
#6

#4 Du kommer må skit av dina tabletter du tagit. Må illa o få buksmärtor. Förhopningsvis spyr du upp allt innan levern tar för stor skada och du får men för livet. Med största sannolikhet hamnar du på sjukan för intoxikation. Får drika kol (blä) eller bli magpumpad. Sedan får du nyktra till och träffa en kurator eller psykolog i bästa fall. Sedan kommer du bli hemskickad med ett landstingslöfte inom vårdgarantin att psykiatrin ska ta kontakt med dig framöver inom 3 månader o erbjuda dig fler mediciner…. Lycka till! Hoppas du slipper värsta måendet o kommer till sans o inser at dö inte är något alternativ för dig ändå.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

GiraffTunga
2015-07-20, 09:48
#7

nja inga smärtor.. bara illamående. Tänkte egentligen äta 20 st Så det var ju tur.. att jag ej tog dom..

You can not judge me unless you know me.

Nina
2015-07-20, 23:11
#8

#7 Har du otur har du skadat din lever. Åk in och kolla dig.

soetisen
2015-07-22, 21:40
#9

Jag tycker du ska kontakta vårdcentralen om överdosen. Framförallt att ta en överdos av alvedon skadar levern, i kombination med alkohol så är det ännu värre. Det är individuellt hur mycket ens lever klarar så ta och kolla upp dig! Att dö i leversvikt är något du inte vill. Får man problem med levern så kan de ta ett tag innan symtom kommer, bättre att kolla upp så snart som möjligt ifall det skulle vara något.

Åk in till psykakuten nästa gång du mår såhär dåligt, eller ring mobila teamet!

Ta hand om dig! 🤗

- Medarbetare på studier.ifokus

GiraffTunga
2015-07-22, 22:10
#10

Uhm.. Efter att ha kissat så när jag torkar så blir det rött men ändå är urinet inte rött. Har de något med levern att göra (ska till bup imon)

You can not judge me unless you know me.

Tjeja
2015-07-22, 22:34
#11

Om det är blod i urinen har det med njurarna att göra. Dem tar också skada av häxbrygder av mediciner. Många läkemedel är njurtoxiska. Det är ju ändå via njurarna man gör dig av med alla restprodukter från de läkemedel man ätit.

Ja på bup ska du nog berätta så att dem får göra de prover och kroppsliga undersökningar som kan behövas. Framförallt lär dem behöva ta blodprover och urinprov. 

Kan du se till att hålla dig  från att kissa i 6 timmar innan ditt besök är det bra så dem får koncentrerad urin att testa.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Nina
2015-07-23, 09:20
#12

BUP är inte läkare på det viset. Ring 1177 NU!

Tjeja
2015-07-23, 09:54
#13

Psykriatriker är allmänläkare som är specialistutbildade i psykologi och psykiatri. Sjuksköterskorna samma sak. På bup är dem dessutom inte alls ovana att möta personer som har åkt på komplikationer efter intoxer och vet… eller i alla fall ska veta, när, hur, vart och hur akut att remmitera personer till medicinspecialister för att utreda intoxskador!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

GiraffTunga
2015-07-23, 11:04
#14

Är inlagd på bup. mår äntligen bättre för känner mig hemma nu.

You can not judge me unless you know me.

VildaVittra
2015-07-23, 11:16
#15

#14 Har du berättat om överdosen? Om inte, så gör det nu.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Nina
2015-07-23, 14:46
#16

#13 De kontakter jag hade på BUP var inte läkare. BUP verkar vara lite sisådär på en del ställen. 

#14 Jag undrar också om du berättat?

GiraffTunga
2015-07-23, 15:30
#17

Ja, dom ville ta blodprov men jag sa nej för har fobi av nålar. Men dom fick ta mitt blod från förra gången jag gjorde blodprov.

You can not judge me unless you know me.

Nina
2015-07-23, 15:39
#18

#17 Men det säger ju ingenting om i vilket skick tex din lever är NU. Konstigt att dom inte kollar dig om du varit ärlig.

GiraffTunga
2015-07-23, 23:45
#19

Dom ville göra blodprov men jag vägrade som sagt.. från armen alltså så ska göra på fingret imorgon och urin med.

You can not judge me unless you know me.

Calcifer
2015-07-28, 11:30
#20

Alvedon och dylikt är ärligt det dummaste man kan försöka ta en överdos på. Och jag säger det inte i syfte att det är "bra" att ta överdos på något, men just alvedon och liknande… det har inte önskad effekt, någonsin. Det man brukar vilja när man tar överdos är ju att man ska somna och inte vakna mer - om man nu gör det med avsikt att ta sitt liv. Den effekten får du inte med vanliga värktabletter. Däremot om du tar tillräckligt många så får du spendera några månader på sjukhus med extrema smärtor tills du möjligen dör om du har otur.

Notera att jag naturligtvis alltid anser att känner man att man vill avsluta sitt liv ska man ringa 112, eller be någon närstående göra det, men alvedon är verkligen inte en bra idé då det som sagt kan skada njurar och lever rejält och du bör kolla det snarast om du inte redan gjort det.


Vila i frid, mamma. 1951-2021 🌹

Upp till toppen