Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketter: generaliserat-ångestsyndromgad
Läst 1184 ggr
Ceciliaolucifer
0

Min bästa medicin - Mina djur!

Så många läkarbesök, så många mediciner, så många frågor och så många misslyckaden. Men det spelar ingen roll hur många tabletter jag har prövat den bästa har alltid vart mina djur. Jag vet inte vad jag hade gjort om dem inte hade funnits i mitt liv. Dem får mig att skratta och gråta och glömma mitt eget elände :) Dem är utan tvivel den absolut bästa medicinen! Glad

marieborg
0

Jag håller med helt!!! Hade tänkt att skriva en liknande tråd men du hann före Flört

Jag har panikångest, social fobi men har nu mest generaliserad ångestsyndrom. Mina probem har jag haft i ca 12 år.

Lyckades bli mycket bättre i min sociala fobi genom att jobba som volontär på sthlms katthem och har nu själv fem egna katter som betyder allt för mig!!! De finns hela tiden här för mig och jag blir så lycklig varje gång jag ser dem..

Ceciliaolucifer
0

Det är så viktigt att man försöker hitta "det" som kan få en skina upp när natten är som mörkast. Mina djur kastar tärningar med mina känslor ibland, men omväxling förnöjer, eller? Flört

Jag har 4 busiga illerpojkar som jagar upp matte ur säng varesig hon vill eller inte!

Malin-A
0

djur e härliga varelser, utan min hund hade jag nog inte klarat av att dämpa min ångest så mycke som jag gjort..

karins
0

#1 Marieborg vi kan nog skaka tass. Mina sju katter är mitt liv! Har haft social fobi hela mitt liv, Fast vågar ta kontakt med andra något bättre nu efter 50 år. Har haft Panikångest sen jag var 12 år. Det har inte blivit bättre. Medicinerar så jag kan stå ut med den!

marieborg
0

#4 japp vi kan skaka tass Glad du och jag och alla katter…

Robinsnel
0

Min ex-fru kände likadant.. djuren var hennes medicin. Tyvärr kunde hon inte ta hand om dem, och hon tog gärna hand om alla (tog hem).. Under en kort period hade vi hund, 2 illrar, kanin och fem råttor… Kaninen fick köket, illrarna sovrummet, råttorna stor bur i sovrummet… men då var det liiite jobbigt för mig att ta hand om alla… Jag tror inte hon såg deras behov i sitt dåliga mående tyvärr.