Fobi mot ubåtar.
Ja, jag har en fruktansvärd fobi mot ubåtar. Jag vet inte när det började. Men det har blivit värre och värre. Kan inte kolla på något program på tv om ubåtar eller där ordet ubåt nämns för då börjar jag gråta.
Jag sitter dagligen på youtube för att plåga mig själv med att kolla på ubåtsfilmer trots att jag grinar som ett as. Varför plågar jag mig själv?
bara en tanke från mig. har du prövat regression? för det här kanske är något minne från ett tidigare liv, om du tror på det vill säga.

Det låter som att ubåtar i ditt fall har blivit en trigger för de känslor som du får kontakt med när du gråter. Det behöver inte betyda att de känslorna har något med ubåtar att göra eller att ubåtar skulle vara en fobi för dig.
Att du plågar dig själv genom att varje dag gå in på sajter där du kan se på eller läsa om ubåtar tyder på att du har starkt behov av att lätta på de spänningar/känslor som du får kontakt med av att se på dem.
#1 jag tror absolut på tidigare liv, men vad är regression? :S
#2 Jo, det kan ju vara så. Men jag kan inte bada i havet, inte gå på ubåtsmuseum, inte läsa om ubåtar. Får en stark obehaglig känsla och jag vet inte varför.
regression är att med hjälp av terapeut gå tillbaka till tidigare liv om man har haft det
Vet inte om jag skulle vågat göra något sådant…
goggla om det så får du se hur det går till
okej
Såna känslor och tankar hänger ofta ihop med tidigare liv, dvs slutet av de. Om någon tex är rädd för vatten har det ofta kommit fram genom regression att man drunknade i ett tidigare liv. Just våldsama död följer med i ett annat liv. Man kan bli botad av sina rädslor genom att uppleva den plågsamma döden under hypnos.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag funderar på om jag jobbat på en ubåt i mitt tidigare liv. Och att jag sen blev instängd eller något :/

#1 Hmm detta är ju inte "övernaturligt"sajten utan- "ångestsjukdomar"sajten…
Trodde det skulle tas upp mer seriöst här kring dessa problem!
Det kan göra mer skada än nytta när man mår dåligt att gå till en hypnotisör som påstår sig kunna få en att uppleva tidigare liv..Det kan väcka mycket ångest-och en hypnotisör kan skada istället för hjälpa-då det inte är utbildade psykologer/psykiatriker som håller på med den typen av hypnos..
Men,men alla har sin tro.Men jag tycker det är lite farligt att försöka föra över den på andra som mår dåligt.
Tycker att #2 förklaring är mycket bra som en del, men det finns nog flera skäl till din fobi som du skulle kunna få hjälp med i terapi..

De flesta fobier (även om fobin uppstått på grund av minnen från ett tidigare liv) går att behandla med KBT (Kognitiv Beteende Terapi).
Jo, men en fobi mot ubåtar kanske man kan låta bli att behandla. Jag stöter ju inte på ubåtar dagligen :/. Det enda negativa är väl att jag inte rör havet.