Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettakut-stöd
Läst 1735 ggr
Snabster
0

Vad försegår

Ja vad är det som pågår med mig igentligen? Varje gång jag ska gå ut får jag ångest, varje gång jag ska träffa någon människa får jag ångest, och jag får ångest varje gång efter att jag träffat en människa.

Jag ogillar verkligen inte människor, men såfort jag är bland människor händer det alltid något skit. Te.x på fester kan jag hitta på väldigt dumma grejer som jag annars aldrig gör när jag är ensam och dricker te.x, och alltid när jag varit med en människa känner jag mig alltid på nåt sätt sårad. Hur jag än gör blir jag sårad, det är darför jag på något sätt stängt in mig, i mig själv och hemma. Vill inte längre gå ut, vill inte vara med vänner.. To.m av mina bästa vänner känner jag mig sårad, känns som att jag inte alls räcker till. Jag vill inte heller ha ett arbete någe mer.. Heldre lever jag på vatten o bröd, sålänge jag kan sitta vid datorn.. 

Varför jag skriver detta är för att det kommit ganska plötsligt och jag vill inte gå under, men samtidigt vill jag inte ändra mig på nåt sätt eftersom att jag vill inte bli sårad.  På senaste tiden har jag även haft panikångest ibland.. Senast höll den i sig i 3 timmar och jag trodde verkligen jag skulle dö

Tacksam för vilket svar som helst.. vet inte ens vad jag vill få ut med detta, vill bara få ut det

/jakob