Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1803 ggr
Saffran0Spice
12/18/14, 10:04 PM

Ångest inför julen

Börjar redan nu att känna en hel del ångest inför julen - med resorna, maten, folket, klappar och hur allt skall gå under tiden.
Mest känner jag inför resorna dit och hem, ska åka tåg och vi vet ju alla hur de fungerar i detta land. Speciellt Sthlm-Gbg som är rutten jag ska åka med…

Även julmiddagen är redan ett problem pga min ätstörning och jobbiga släkt.
Jag vill ju att julen ska bli bra och får det troligen att verka värre än det är nu, men har nån något tips på hur jag kan hantera det?

- Käkar både Lyrica och Atarax mot ångesten, men de har liten effekt för tillfället.
Och försöker även träna in andnings-övningar.

Tacksam för svar!
//Saffran

Annons:
Evelina!
12/18/14, 10:07 PM
#1

Pja, jag brukar jobba under julen just för att jag tycker den är så otroligt vidrig. Minimalt med ångest, maximalt betalt.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Saffran0Spice
12/18/14, 10:10 PM
#2

#1 Är arbetslös/sjukskriven - annars var det en bra idé =)
Man kan ju stanna hemma, men vill inte att ångesten ska vara orsaken att jag gör det, känns som om jag medvetet skulle göra den värre på det sättet..

+ att jag vill verkligen träffa min älskade mormor❤️

[JeanetteK]
12/19/14, 12:55 PM
#3

Jag har tidigare också haft ångest över julen. Det var alltid bråkigt hemma hos oss på julen och mycket konflikter åt alla håll. När jag var yngre gick det åt mycket vin för mig på julhelgen… Vill tillägga att jag inte dricker alkohol alls längre. Men när jag fick barn så "återerövrade" jag julen och numer tycker jag om julen. Vi firar bara vi tre plus min bror och det passar oss utmärkt. Vi har lagt upp julen precis som vi vill och vi brukar ha det jättemysigt. 

Jag förstår att du vill träffa din mormor och inte ge efter för ångesten. Men du kanske kan fundera om du kan komma på något du kan "återerövra" som gör att det känns bättre. 

Eller ta tåget hela vägen till Skåne och fira med oss! ❤️

Saffran0Spice
12/19/14, 2:03 PM
#4

#3 Så underbart att du lyckats återerövra julen, det måste kännas skönt att ha åstadkommit det ^^
Får fundera på hur jag kan göra det samma, det svåra är att veta vart man ska börja =/

Hehe tack - att åka till Skåne hade varit trevligt ❤️
Men får nog jobba på hemma plan först ^^

Upp till toppen
Annons: