Etiketterbehandlingmediciner
Läst 4468 ggr
strasstass
2014-10-08, 18:57

Sertralin/Oralin

Jag har ätit sertralin i tre veckor och äter för närvarande 150g, jag har aldrig ätit den här typen av medicin förut. I söndags, måndags och idag har jag haft feber till och från men har inga symtom på att vara förkyld och jag har inte hög feber. Har någon upplevt det när ni börjat med denna medicin?

exitingsvillemo
2014-10-08, 19:07
#1

Jag äter sertralin och oralin 150mg och nej feber har jag aldrig fått. Har mycket svårt att tänka mig att det skulle bero på medicinen.

mmillann
2014-10-08, 19:07
#2

Jag har ätit oralin, är på 50 mg, sen förra julen. Jag blev jättetrött, väldigt seg i huvet och en grad högre i temp. Kändes som att jag sov och bara upplevde världen… Sen gick det sakta över efter en vecka eller två. Men när jag höjde dosen igen fick jag samma symptom. Så ja alla reagerar vi nog olika.

[Tuulikki]
2014-10-08, 19:09
#3

Började du med 150mg på en gång?
Jag började på 50, höjde efter någon månad till 75 och nyss en gång till upp till 100mg. Detta har tagit fyra månader. Inte upplevt det du pratar om. Kanske har det gått för snabbt fram i ditt fall? 

Jag ber min Medarbetare Fajjan svara här, han har bra koll på läkemedel :)

strasstass
2014-10-08, 19:53
#4

#3 Nej jag började på 25mg sen ökade jag till 50 sen 100 och nu är jag på 150mg och har som sagt ätit tre veckor drygt! Tack!

#2 Jag har också en grad högre!

Upp till toppen