Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2933 ggr
borntorun
2014-08-22, 14:15

Emetofobi och Zoloft?

Är så fruktansvärt rädd för att spy och må illa och ska nu börja med Zoloft och det står att illamående och kräkningar är vanligt, hjälp, är livrädd!!! Ni som börjat med dessa piller, har ni spytt och sånt???

Nina
2014-08-22, 14:29
#1

Har aldrig spytt av den eller liknande mediciner.

Allt oviktigt
2014-08-22, 14:30
#2

Jag gick på Zoloft för ca 15 år sedan. Jag hade inga problem med illamående, hatar att spy så det skulle jag ha kommit ihåg

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

[fajjan]
2014-08-22, 23:39
#3

Det är nog ingen fara, att må illa är en vanlig biverkan 1 av 10 och kräkningar ligger på 1-10 av 100. 

Jag har aldrig spytt av en antidepp eller lugnande.

Lycka till!

[Tuulikki]
2014-08-23, 16:16
#4

Äter också zoloft (eller ja, sertralin) och har aldrig spytt eller ens mått illa på dem.

Som fajjan skriver är det inte lika vanligt att spy som att må illa. Tror inte du behöver oroa dig :)

borntorun
2014-08-24, 00:07
#5

Tack så mycket för era tröstande svar, ska ge dom en chans! Tycker ni att tabletterna hjälp er?

[Tuulikki]
2014-08-24, 13:52
#6

#5 Ja gud ja! Märker på en gång om jag inte tagit dem (tar medicinen samma tid varje dag). Mår mycket bättre och är mer mig själv nu. Trivs kanonbra med sertralin :)

Allt oviktigt
2014-08-24, 17:03
#7

För mig fungerade de inte men det är absolut värt att prova

botakt
2014-09-09, 19:17
#8

Man ska aldrig läsa biverkningar på medicin! Äter sertralin och jag mår inte illa/spyr. Iofs så har inte jag spytt sen jag var 2-3 nu är jag 20.

Upp till toppen