Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1357 ggr
ninnen
0

Hälsointyg

Jag var deprimerad i ca 8 år och börjar äntligen bli bättre nu och känner att jag vill söka jobb! Jag mår bäst bland barn och djur och tänkte därför söka som au pair till USA. Läkarintyg behövs att jag är frisk. Jag tar inga mediciner mera och jag är enligt mig frisk. 

Vet nån om de kommer att stå på hälsointyget att jag VARIT deprimerad och ätit medicin för det?

JvK
0

Hej Ninnen. Jag har haft en liknande konversation med min doktor. Och av det jag förstod, skriver man på ett intyg hur man mår idag. Inte heller vilka mediciner man har tagit eller behandlingar har fått har något med intyg att göra. Är du frisk idag, så är det ingen som har att göra med hur du var "igår". Men det kanske finns speciella omständigheter. Kanske om man kan vara fara för andra mm. Det vet jag inte. Dock att vara deprimerad betyder ju inte att man vill ta koll på folket, för det mesta :P:P Ber din husläkare och inte psykiater att skriva intyg om din hälsa utifrån ditt välmående. Har svårt att tro en husläkare kommer att nämna dina "gamla problem". I värsta fall kan du förklara att detta gäller ett jobb i USA som kan vara diskriminerande mot en även om man är frisk men varit sjuk en gång i tiden. Det är kanske inte så, man vill man verkligen ta den risken?! Hoppas det löser sig, J