Annons:
Etikettakut-stöd
Läst 1685 ggr
[Tuulikki]
6/11/14, 7:15 PM

Helt uppgiven

Känner mig totalt jävla uppgiven just nu. Inget funkar som jag vill, jag tog studenten för 2 veckor sen men skolan vägrar ge mig fullständiga behörigheter trots att jag bara missade 3 veckor i skolan. Tog en överdos för en månad sen och blev sjukskriven efter det men klarade det som var kvar av skolan på egen hand hemifrån.

Har världens bästa pojkvän som står ut med mig och allt detta, följer med på möten osv. Han är verkligen min klippa.

MEN. idag när jag var hemma hos honom fick jag total blackout och kunde inte andas, stirrade rätt ut i ingenting blandat med att inte kunna fokusera blicken på något alls. Det hela slutade med att jag fick höra "Sofia, jag har fixat så vi skjutsar hem dig nu. Jag älskar dig men jag klarar inte av att se dig så här". Sagt och gjort, nu är jag hemma hos mig och vill bara bryta ihop.

Ångesten ligger som en tjock dimma över mig och jag till och med ser suddigt, orkar knappt gå för benen känns som bly.

Det jobbigaste är den här jävla uppgivenheten, hade jag kunnat hade jag tagit tabletter och däckat men samtidigt, nej det vill jag inte. Har mirtazapin utskrivet och har ätit det i snart 3 veckor men det känns inte som att skiten hjälper.

Åh jag har ingen aning om vart jag vill komma med detta inlägg. egentligen vill jag bara skriva av mig, hur luddigt och osammanhängade det än blivit. Känner mig jobbig mot min omgivning trots att jag inte kräver alls mycket av dem. Vill bara må bra och andas ut någon jävla gång.

Annons:
[JeanetteK]
6/11/14, 7:24 PM
#1

Vännen ❤️den där känslan är hemsk. Har varit där. Tror att du behöver kontakta din läkare och berätta hur det är. Jag känner inte till din medicin, men det kan ju vara så att det är en sån som gör att det först blir värre och sen vänder? Men tre veckor, då borde det ju vända.

Jättebra att du skriver. Skriv mer. Skriv pm om du vill. 🤗

[Tuulikki]
6/11/14, 7:45 PM
#2

#1 Betyder så himla mycket att nån läser och svarar! Tack!❤️

Hade en tid hos min psykiatrisjuksköterska (/kontaktperson på VPM) förra veckan men det blev inställt för hon var sjuk. VPM sa att de skulle ringa och återkomma om ny tid men jag har ännu inte hört något. Känner bara att jag vill kunna få hjälp att leva ett normalt liv och få sova ordentligt.

Såklart är vissa dagar bra, men nu ett tag är jag så fruktansvärt less, och framförallt utmattad av att må såhär. Inte alls meningen att bryta ihop totalt framför pojkvännen och göra honom ledsen, men vad sjutton ska man göra egentligen?? Jag orkar verkligen inte. Antar att jag får vänta på tid hos VPM igen, men det börjar bli rätt akut och jag är inte den som vill ringa PIVA i första taget :(

[JeanetteK]
6/12/14, 8:27 AM
#3

Värdelöst att du inte hört av dom när dom lovat… Samla kraft och ring dom och kräv en tid. Berätta att du är desperat.

Man väljer ju inte var/när man bryter ihop. Klart det är jobbigt för honom att se att du mår dåligt. Men jag tror han tål det.

[Tuulikki]
6/12/14, 10:16 AM
#4

#3 Hm.. nja, försöker vänta lite och hör de inte av sig denna veckan heller ringer jag nästa.

Ja tål det gör han nog absolut, men det är så himla jobbigt för mig att göra det. Har svårt att släppa fram alla känslor och istället blir jag helt väck. Han blir ju rädd såklart.

[JeanetteK]
6/12/14, 10:37 AM
#5

Ja det är inte lätt att stå bredvid..

[Tuulikki]
6/12/14, 10:39 AM
#6

#5 Nä :/ Helst av allt vill jag ju bara slänga armarna om stackarn och säga att han är den bästa jag vet och utan honom hade jag inte pallat med längre.. alls.😕 

Men det är så svårt

Annons:
Upp till toppen
Annons: