Etiketterbehandlingmediciner
Läst 14541 ggr
Kasumi
2014-05-15, 03:02

Sluta med Voxra

Hej! Håller som sagt på att sluta med Voxra 150mg, började i fredags med att jag inte tog en tablett, sen har jag tagit varannan dag tills idag. (Har ätit Voxran sen i december). Iaf, jag vill sluta för jag misstänker att min kropp reagerar negativt på tabletterna bla. ev. allergichock, har dock inte pratat med min kontaktperson på rehab eller med min läkare där om detta, pga. att när jag har beskrivit biverkningar o symptom förut så påstår dom att jag inbillar mej eller att det är ett sammanträffande med något helt annat.. Så ja jag vill klara detta på egen hand!! Men det jag har observerat nu dom senaste dagarna är att jag märker att ångesten kommer krypandes igen (mer dom dagarna jag inte tagit någon tablett faktiskt), sen märkte jag idag innan jag tog en tablett att jag började få abstinensbesvär (led av det något så fruktansvärt i somras) så jag kände direkt att det var abstinens, då det även slutade efter en stund jag tagit tabletten. Men men, anledningen till att jag skrev nu är för att precis nu för en stund sen fick jag en blåsa/plipp på läppen, samt att dom känns svullna och så känns det som jag har svalt en stor pappersklump eller nåt som har fastnat i halsen.. Samt att jag är varm o det kliar i ansiktet, huvudet o övriga kroppen. Sånna symptom jag även upplevt tidigare under medicineringen. Så jag undrar, tror ni att jag kan vara allergisk mot Voxran? Och borde jag isf fortsätta trappa ner så jag kan sluta snart?

mayolica
2014-05-27, 14:53
#1

Du känner bäst själv hur du reagerar på medicinen. Inte alls omöjligt att medicinen skulle kunna ge allergiska reaktioner eller av någon anledning inte passar för dej? Om du misstänker att du kan vara allergisk mot medicinen är det viktigt att ta upp det med läkaren
Här kan du läsa lite   http://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=20060308000076
Det är absolut inte ok att dom bortförklarar dina biverkningar.

~ mayolica ~

Kasumi
2014-06-01, 02:19
#2

#1 Jag har varit utan Voxra sedan den 18:e nu, huvudvärken är densamma. Men klådan har gett sej lite iaf. Mår faktiskt bättre i psyket nu iaf! Har läst på fass många ggr men man blir fortfarande osäker.. Har dock inte talat med min läkare än, ska träffa min kontaktperson på tisdag, då ska jag berätta.

mayolica
2014-06-01, 09:52
#3

Känner du att du börjar må bättre utan den medicinen så passar den nog inte dej,det känner ju bara du själv hur du mår oavsett vad som står i Fass. Det brukar kunna ta lite tid innan alla symptom efter långtidsverkande mediciner går över. Hoppas du kommer fram till något bra tillsammans med dina vårdkontakter. 

Lycka till🌺

~ mayolica ~

Kasumi
2014-06-03, 01:20
#4

#3 Tack!

Upp till toppen