Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2162 ggr
emelie046
4/27/14, 5:20 PM

ångest, engelska tal

Hej, 

jag är någon som lider av lite "gott och blandat" (ångest, social fobi och ätstörningar) och blir alltså stressad väldigt lätt. 

nu är det så att jag ska hålla ett 10 min (!) långt tal för en massa människor jag inte känner på min engelska. Har bävat inför det ända sen jag fick reda på det och jag funderar allvarligt på om jag inte kan få någon "special-lösning".

Har aldrig precis pratat med någon om alla mina problem, mina föräldrar tror att allt är bra (jag är extremt bra på att låtsas) men nu ska jag till kuratorn imorgon. Vill "prata ut" och tänkte att hon kanske kan hjälpa mig med det här med engelskan? tror ni hon skulle kunna fixa så att jag bara behöver hålla talet inför en mindre grupp eller liknande? kommer flippa ut helt annarsss…

Annons:
komkoma
5/9/14, 2:55 PM
#1

har du så stora problem ska du inte behöva göra detta!!
Usch blir så jävla förbannad på skolorna och deras sätt att se på vissa saker. 
Prata med din kurator ordentligt, Få henne att förstå att du inte bara är "vanligt" nervös. 
Minns när jag blev tvingad till att göra en liknande sak i högstadiet, efter att ha stått där framme utan att säga ett ljud…jag kunde knappt andas så sprang jag ut ur klassrummet och stack iväg från skolan. 
fyfan det va vidrigt att behöva gå tillbaka dagen efter, skämdes SÅ mycket. Men det va ju egentligen läraren som skulle skämmas!

emelie046
5/11/14, 5:44 PM
#2

håller verkligen med dig, skolan är ofta dåliga på att ta hänsyn till hur elever faktiskt mår. 

Nu har jag dock hållit talet… fick typ en ångestattack. Hjärtat bultade som att de skulle hoppa ut ur bröstkorgen, jag kände mig helt "lullig", borta och ja, väck. 

min lärare brukar alltid filma redovisningarna för att man själv ska kunna se det efteråt, och konstigt nog verkar jag helt normal på videon…

Upp till toppen
Annons: