Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 2188 ggr
Castiel.
4/17/14, 12:09 AM

Sertralin

Tjo. Började med Sertralin och Atarax i Tisdags. Redan från Tisdag kväll till Onsdag morgon så hade jag något ofantligt svårt att somna och vaknade hela tiden under natten. Atarax hjälper ingenting har jag märkt nu. Känner mig trött men ändå pigg och känner mig rastlös. Vad fan ska jag göra? Vill sova men kan inte :(

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
FluffyRabbitofDoom
4/17/14, 12:42 AM
#1

När jag har börjat med SSRI har jag upplevt samma sak i början av behandlingen, men för mig blir det bättre efter ca. 3 dagar för att sedan minska mer och mer. Försök att uthärda nu, och ge det lite tid. Troligtvis blir det bättre snart, men om du fortsätter att uppleva problem så får du prata med din läkare om att byta medicinering. 

Vad gäller sömnen så gissar jag utifrån det du skriver att du inte har någon sömnmedicin (utom Atarax). Atarax kan hjälpa mot ångest och även i viss mån mot sömnbesvär, men den är ganska mild, och upplever du att du inte kan varva ner och sova så borde du kanske prata med din läkare om någon sömnmedicin?

Vad gäller att hantera rastlösheten just nu så brukar det, även om det är jobbigt, ofta hjälpa att gå ut en sväng. Beroende på var du bor kanske det inte är något allternativ nu på natten dock. Ibland kan det även fungera med en dusch eller ett bad. Annars är jag tyvärr själv dålig på att hantera rastlöshet när det uppkommer.

Castiel.
4/18/14, 10:19 PM
#2

Fick sova en hel natt från Torsdagen till idag och det kändes skönt. Jag tog en Panodil Zapp för jag hade sån huvudvärk, och sen slocknade jag nästan direkt. Dock så vaknade jag till vid 23 tiden av att någon gick på toa, men somnade sedan om efter kanske 1 timme, sen sov jag hela natten fram till ungefär 7 tiden då mamma gick till jobbet, somnade om igen och vaknade igen vid 10-11 tiden. Dock så kan jag inte ta Panodil Zapp varje kväll även fast den fungerar bra på mig. Jag får, som du sa, härda ut och hoppas på att besvären minskar. Såhär kan jag ju inte ha det när skolan börjar :/

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Upp till toppen
Annons: