Annons:
Etikettom-sajten-ifokus
Läst 1496 ggr
-Nico-
4/16/14, 12:22 PM

Egen sida för självskadebeteende?

Jag vet inte om detta redan tagits upp nån gång, men i såna fall gör jag det igen. Jag vet att det kan vara triggade att läsa om andra som självskadar, men om man kunde vända det, och istället uppmärksamma det och informera om varför man gör som man gör och hur man får hjälp, tror ni det skulle vara bättre? Om vi startade en iFokus sajt för självskadebeteende, men mer då hur man får hjälp och inte var man får tag på rakblad, skulle det vara bra tror ni? Har själv självskadebeteende men håller på att ta mig ur det. Men om det finns nån mer erfaren person som blivit av med det helt som skulle vilja vara Sajtvärd skulle det va superbra! Vad tycker ni om den här idén?

Annons:
VildaVittra
4/16/14, 12:47 PM
#1

Jag tror det blir en för snäv sajt, det finns dessutom flera sidor för olika typer av självskadebeteende som Borderline (dit det du tog upp ofta hör), ätstörningar och beroenden, varav flera har dolda delsajter (som man får ansöka om att bli medlem i) där sådant mer känsligt tas upp.

Jag tror dessutom att det skulle bli ett för tungt ämne om vi som vet en hel del om sådana beteenden enbart fick läsa om sånt. Vi måste ju orka med det också.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: