Etikettallmänt-om-ångest
Läst 929 ggr
thenewbreed
2014-04-14, 21:17

ångest

Jag vet inte om jag kommit rätt. Men jag behöver verkligen hjälp eller i alla fall skriva av mig. 

Kan ju börja med att säga att jag är diagnosticerad med depression sen ett år tillbaka men både jag, familj, och psykologer tror att jag haft den sen 2009. Har även diagnosen ADD, en koncentrations-störning samt starka misstankar om Borderline.

Jag har sjukt med seperationsångest som jag upplevt vid varje relation jag haft. Men sen har jag också en 'vardaglig ångest' som kommer liksom, minst en gång om dagen. Och ibland blir den så grov att jag faktiskt vill ta mitt egna liv. Jag har haft ett självskadebeteende sen 2009, är fortfarande inte helt fri men har heller inte skadat mig på någon månad. Så att hitta något att lindra ångesten med är liksom… omöjligt. Jag har inga nära vänner, endast några bekanta. Så att distrahera mig med sällskap går inte. Jag har mina små trix men det är inte alltid de funkar under längre tid.  

Jag har fått atarax utskrivet men tycker inte att de funkar tillräckligt.

Så jag sitter här nu med enorm ångest, ensam hemma tills på söndag, och nästan får panik för att jag inte vill att det ska spåra ur bara för att jag har chansen till det. Jag har ångest just nu, och jag vet inte ens för vad. Den bara sitter som en igel och suger ut all livsglöd och skulle jag få panik har jag ingen att ringa till, och jag bara. äsch jag vet inte vad meningen med detta inlägg är. Jag har bara sjukt med ångest just nu.

Medarbetare på bildredigering! :)

[hejhejhej!]
2014-04-14, 21:20

Du har mitt stöd, och många andras.. Jag vet inte vem du är, känner dig inte och har aldrig träffat dig, men jag finns här❤️

Upp till toppen