Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 1975 ggr
nakenkatt
2014-04-14 15:09

cipralex

ska få börja med cipralex pga ångest.är det någon som har någon erfarenhet av detta läkemedel? biverkningar mm.

Annons:
Ians
2014-04-14 15:31
#1

Hade jag svarat dig för ett tag sedan så hade jag sagt att det är ett bra medel med få biverkningar.

Men nu när jag försöker sluta med dem så inser jag att , Det var lättare sagt än gjort. Googla utsättnings besvär med cipralex, och få dig en uppfattning själv om problemet. Kan intyga att det mesta som står är sant trots doktorns intygan om att cipralex har få biverkningar. Det är bara att sluta!

Knappast är nu efter 2 veckor yr som en höna i spinn, mår illa konstant,  svettas som en gris, känns som någon sticker en nål i mitt öga lite nu och då, problem med minnet, svårt att fixera blicken när jag skall läsa, och vimsar runt i tillvaron med en overklighetskänsla, svimningskänsla, hjärtklappning, och dessutom återkommande migränanfall av lukter, ljus och ljud. Är glad att jag inte blivit överkörd på gatan, då min perseptionsförmåga är för tillfället satt ur sin normala funktion.

Det kommer säkert att gå över, och jag kommer att må bra igen, men jämfört med hur lätt det var att börja med dem så tycker jag nog att detta inte är skojigt precis.

Vill i sammanhanget påpeka att jag åt en mycket liten dos 10 mg/dag, de finns de som äter större doser. Och att jag inte googlade utsättnings symtomer förrän efter att jag började få dessa problem och undrade varför jag mådde så konstigt!

Men som medicin funkade den förträffligt. Dock har jag efter många år nu inte samma effekt av dem längre, skulle jag fråga doktorn så skulle jag nog behöva större dos, men tycker att mår jag inte bättre än såhär så kan jag lika gärna klara mig utan.

nakenkatt
2014-04-14 15:45
#2

tack så mycket för ditt svar.

Upp till toppen
Annons: