Annons:
Etikettövrigt
Läst 1538 ggr
dragonstar
2/7/14, 3:00 PM

Sjuk med barn? Liv som sjuk?

Jag har fått diagnosen Bipolär steg 2 och panikångest, ska nu bli sjukskriven och mer vet vi ennu inte.

Jag vet dock att jag alldrig kommer kunna jobba normalt. Jag vet inte om jag kommer kunna jobba mer en några timmar i veckan, eller alls hurjag kommer funkera.

De jobbiga är känslan av att bara sitta och inget göra, dessutom har jag en starkt barnlänktan är 25 år och känner att det är dags, men sjukdomen hindrar.

Hur ser era liv ut? Är ni sjukskrivna? Vad gör ni? Och hur tänker ni runt barn?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Lady Q. Longworth
2/7/14, 9:00 PM
#1

Jag har en bekant via nätet som är bipolär och har två barn.

bandi43
2/13/14, 1:20 AM
#2

Jag är över 40 och inga barn som jag både sörjer men samtidigt känner att jag känner viss känsla befrielse pga vetskap om att jag slipper de extra oro,ångest mm barn innebär.Men klart missar man även glädjeämnen. Men det försöker jag med fru fylla med att hjälpa då och då andra som man känner har barn och behöver avlastas ha ha. Det kan gå hur bra som helst men börjar noga tänkas igenom,hur mycket som man klarar med utgångspunkt från sin sjukdomsbild.

Lillaaan
3/1/14, 2:20 PM
#3

Jag blev sjuk dagen efter förlossningen. OCD, Akut stressreaktion, ångest och depression. Jag blev totalt handikappad och hade svårt att förstå att mitt barn var mitt. Blev otroligt stressad och ångestfylld av minsta lilla. Mitt barn är nu 2,5 år. OCD'n är borta (med hjälp av medicin och KBT) och depressionen är även den borta i stort sett. Det som finns kvar är ångesten.. Jag ska börja arbetsträna nu. 6 timmar i veckan. Livet funkar, man måste bara vara noga med att anpassa livet efter hur man mår.

dragonstar
3/1/14, 4:43 PM
#4

Låter jätte jobbigt. =/

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: