Ekonomiproblem
Jag har en sån himla ångest över en grej. Jag får försörjningsstöd från kommunen och då ställs det vissa krav på mig, tex att söka ett visst antal jobb i månaden. På grund av min ångest, sociala fobi, tvångstankar så har jag svårt för dessa krav som ställs. Ska gå till en psykolog på fredag och hoppas på att hon kan hjälpa mig, har träffat henne förut så det är ett plus. Det känns ju lite fel att man ska hamna på gatan bara för att man mår psykiskt dåligt och inte kan jobba. Någon mer som sitter i samma sits, hur har det gått för er?

Jag har en väldigt nära vän som just nu är sjukskriven pga sin ångest och deppresion. Så du kanske ska kolla upp med din psykolog eller läkare om detta kanske är ett alternativ för dig just nu?
//Belinda aka Zandrama

Tack för svaret, ja det kanske vore bra för mig just nu. För pressen från arbetsförmedlingen och socialkontoret gör så att jag får ännu mer ångest. Men jag hoppas att man kan bli sjukskriven även om man är arbetslös och får försörjningsstöd, någon som vet?

Min vän som är sjukskriven saknar jobb :) (hon pluggade på högskolan innan sommaren 2013)
Så hon får pengar från Försäkringskassan, men iom att det inte är så mycket så får hon även av Soc.
//Belinda aka Zandrama

Okej, då kanske det inte är så hopplöst trots allt. Jag får också en del från försäkringskassan i och med att jag är med i jobb och utvecklingsgarantin som det heter, men kanske blir av med det då jag blir sjukskriven då jag måste uppfylla deras krav, eller hur man ska säga :(. Sedan får jag andra delen från soc.

Ja jag vet inte riktigt hur det funkar med FK :S
Men om du först pratar med din psykolog elelr läkare så borde de kunna hjälpa dig på den svårare biten med om du ens verkligen ska försöka söka jobb. Mår man tillräckligt dåligt så är ju första prion att bli bättre :)
Jag håller ialf tummarna för dig :)
//Belinda aka Zandrama

Tack snälla🙂, jag hoppas att det kan lösa sig.