Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2219 ggr
borntorun
2/22/14, 3:25 PM

Vilka kroppliga symtom har ni fått av ångest?

Jag lider sedan ett och ett halvt år tillbaka av kronisk ångest, alltså ångest stora delar av dagen som ligger och pyr, jag undrar vilka kroppsliga besvär/symtom ni fått av långvarig ångest och stress? Det jag har märkt är: Yrsel, ofta relaterad till spända muskler. Spända muskler i hela kroppen, särkilt i nacke. Magen är upp och ner, mycket halsbränna. Känner mig ofta matt och trött. Jag har gått ner i vikt. Ansträngda ögon. osv listan kan göras längre. Hur hanterar ni dessa och även era symtom?

Annons:
Lady Q. Longworth
2/22/14, 5:10 PM
#1

Jag har gått upp massor i vilt för jag har försökt dämpa ångesten med godis. Sen har jag ju nu mer usel kondis o svaga ben eftersom jag inte tar mig för att komma ut.

fridaanna87
2/23/14, 12:32 PM
#2

Yrsel, spända muskler, spänningsvärk, matthet, störd sömn, skakningar, minskad aptit. Sen direkt relaterat till ångesten (alltså inte på lång sikt utan mer när det är som värst) är det hjärtklappning, tungt att andas, ännu mer spänningar och skakningar. Äter Venlafaxin för det och av den får jag ibland yrsel och nattsvettningar.

Disturbed-Angel
2/24/14, 12:25 AM
#3

Vid kraftig panik upplever jag illamående, yrsel (både att det snurrar och att det känns som jag ska svimma), ont i bröstet, hög puls, svaghetskänsla i kroppen,  hyperventilation, svettningar och en klump i halsen.
Efteråt är jag ofta dålig i magen, är helt utmattad och har huvudvärk. 

Oroar jag mig inför något ligger jag ofta och spänner mig vilket också resulterar, i utmattning pga sömnproblem, smärtor i muskler och leder samt huvudvärk. Brukar också vid sådan "orosångest" inför något känna mig mer kissnödig och torr i munnen. Kan dessutom ha svårt att fokusera på annat än oron.

Upp till toppen
Annons: