Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 3382 ggr
Lady Q. Longworth
2/15/14, 9:57 PM

atarax

Ni som har atarax och tycker astt det fungerar, hur ofta tar ni den?

jag har testat att ta det dagtid i dag och behövt ta ca varannan timme för att det ska lugna ner ångesten något iaf.

Förut har jag bara tagit till natten för att inte vakna så tidigt

Annons:
Evelina!
2/15/14, 10:00 PM
#1

Jag brukar använda Atarax för sömnen ibland, men det funkar bara ett par tre nätter åt gången, känns som att kroppen "vänjer sig" med dem efter ett tag. Tar man dem sporadiskt tycker jag de funkar jättebra. Tar 2 st á 25 mg åt gången.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Lady Q. Longworth
2/15/14, 10:36 PM
#2

Jag för sömnen måste jag också hålla upp. Nu testar jag som sagt dagtid men atar att jag då inte kommer få det att funka till natten.

Fick legigan utskrivet av den nya läkaren, men det gav mig bara massa mykrypningar och ångest så dem läggs till samlingarna

Zadeira
2/16/14, 8:55 PM
#3

Jag kan bara ta den på kvällen eftersom jag blir så ruggigt trött och seg av den, ofta sitter det i även dagen efter. Men den funkar bra mot kvällsångesten som annars gör det svårt att somna trots mina insomningstabletter.

Har provat att ta den på dagen men då blir jag så "off", så jag vet faktiskt inte hur länge effekten sitter i.

hansson57
2/17/14, 12:55 PM
#4

Jag tycker inte att den hjälper ett dugg .Har tagit på dagen mot ångest. Fick Theralen i stället, fungerar nästan.

Sagolikt
2/17/14, 3:26 PM
#5

Spontant tänkte jag skriva att det låter som att du skulle behöva en högre dos om du behöver ta varannan timme, men så insåg jag att jag nog själv tar så ofta när ångesten är som allra värst (tar 2x25 mg). Jag blir inte alls trött av Atarax.

Lady Q. Longworth
2/22/14, 3:00 PM
#6

Problemet är ju att den inte hjälper MIT ångesten. Nu har jag tagit 50 mg efter att ha haft uppehåll några dagar. I går somnade jag av den men den tog inte bort ångesten. Somnade när jag så film med barnen annars är det tyvärr jättejobbigt att sitta still så länge. Blir så ledsen på ångest. Lam inget göra och inget finns som hjälper mot den. Dricker jag blir psykvården sur o säger att jag mår sämre för det. Men nu har jag inte druckit något på länge men mår lika piss ändå.

Annons:
Sagolikt
2/22/14, 3:47 PM
#7

Min behandlare förklarade för mig häromdagen att Atarax fungerar för mig eftersom den verkar muskelavslappnande. Jag ska försöka återge. När jag känner mig orolig drar jag ihop mig framåt/inåt (typ fosterställning) och blir väldigt spänd. I det läget får diafragman inte plats att expandera och dras samman när man andas. Det leder till "kramp" i bröstet, andningssvårigheter och av det kommer panikångestattacker. Atarax bryter muskelkrampen vilket gör att diafragman funkar som den ska och när krampen i bröstet försvinner lättar panikångesten. Typ så. Det här är ju individuellt, om du fungerar på något annat sätt är Atarax kanske inte rätt medicin. Vad vet jag. Jag ska undvika hurtiga tillrop eftersom jag vet att jag inte brukar uppskatta sånt, men jag vill att du ska veta att jag hoppas att det lättar för dig.

Lady Q. Longworth
2/22/14, 5:07 PM
#8

Jag har i mest besvär med att det "kryper i kroppen" och en inre oro, samt tryck över bröstet, eller eg är nog tryck fel ord. Svårt att förklara. Kan tillägga att jag har detta i princip konstant inte som panikattacker

Upp till toppen
Annons: