Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1394 ggr
VildaVittra
2014-02-06, 15:02

Hur hanterar du ångest?

Har du några speciella redskap? Tycker du att dom fungerar bra eller mindre bra? Är dom destruktiva eller ej?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Disturbed-Angel
2014-02-06, 15:52

Jag fokuserar på att andas och väntar ut ångesten vid panikattacker och den mer generella ångesten jag har distraherar jag genom att göra saker som jag tycker är kul eller avslappnande. 

Ibland när jag har mycket ångest tycker jag det hjälper att skriva ner alla tankar och känslor jag har, så för mig har mitt bloggande varit en otroligt stor hjälp. Det är tack vare bloggen som jag har lyckats sluta självskada.

fridaanna87
2014-02-06, 20:52

Lite samma här som #1 sa. Jag har GAD så den konstanta ångesten försöker jag distrahera så gott som möjligt med intressanta och roliga och lugnande saker. När det blir jobbigt så fokuserar jag på andningen och ger mig själv tid att sluta med det jag gör för stunden och enbart fokusera på att lugna ner mig. Typ gå ut och få frisk luft, fokusera på andningen, lägga mig ner en stund och bara andas. Jag gillar att måla så brukar göra det också

Sen har jag kommit in i en svacka just nu och självskadat för första gången på många år. Men vanligtvis klarar jag mig utan det. Och så äter jag medicin, som hjälper en hel del men behöver bli lite bättre.

Upp till toppen