Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketterbehandlingmediciner
Läst 1728 ggr
SaaraE
0

Ny diagnostiserad med asperger

Kort och gott har jag fått en gäng nya diagnoser på en kortare tid efter en utredning. Bland annat asperger syndrom. Det här är verkligen ett nytt område för mig och jag vet inte så mycket om det. Dom säger att jag ska vidare till något som heter Habelitering, är det någon som har erfarenhet av det? Vad förändrades för er när ni fick er diagnos?

En massa frågor far omkring i huvudet men har svårt att våga ställa dem i "riktiga" livet så jag tänkte att jag skrev några rader här.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

Kajsami
0

Habiliteringen är alltså vuxenhabiliteringen där man kan få hjälp på olika sätt. T ex av kurator, psykolog, arbetsterapeut, sjukgymnast, massör, dietist eller vad man behöver hjälp av. 

Jag har också AS som diagnos och det var en jobbig tid, minns jag, att få diagnos. Jag kan råda dig till att ta kontakt med andra med samma diagnos för att kunna få lite stöd av varandra och kanske hitta nya vänner. Finns ju ett speciellt aspergerforum på nätet (aspergerforum.se), samt lite föreningar som anordnar träffgrupper eller träffar, som t ex AAF, Attention och Organiserade Aspergare.

SaaraE
0

Tack så mycket för ditt svar. Ska kika in där :)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus