Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1679 ggr
2468
2014-01-21 22:58

Ensam

Jag har ångest & depression som kommer och går i vågor och de läskiga är att inte kunna styra över den själv utan de kommer som ett brev på posten. Iallafall pga av detta så förlorade jag alla mina vänner som jag stod väldigt nära men eftersom ja drog mig undan mer och mer så tappade vi kontakten helt. Nu känner jag mig VÄLDIGT ensam. Saknar att känna den där gemenskapen och att ha vänner att kunna prata av sig med. De känns även som att dem man pratar med i sin närhet inte förstår hur det är att ha ångest och depression .. Därför funderar jag på att gå med i någon grupp där man ses och får träffa andra i samma sits & kanske hitta nya vänner där och undrar om någon har tips på grupper eller ställen man kan gå till? Är de någon som sitter i samma sits & känner er ensamma?

Annons:
Tant Grön
2014-01-21 23:15
#1

Kan du inte försöka ta kontakt med dina gamla vänner igen? Kanske skulle dom bli glada om du hörde av dej?

johanna halberg
2014-01-22 08:18
#2

Du kanske borde gå på roliga aktivister, där kanske du skaffar nya kompisar

Kajsami
2014-01-26 23:59
#3

Du kan ju gå med i en RSMH-förening också och träffa lite folk där som är i samma sits. De brukar ha öppet på vardagar kontorstid och man kan komma dit och bara sitta och hänga, läsa tidning och snacka med andra eller vara med på aktiviteter som anordnas.

[JeanetteK]
2014-01-27 10:25
#4

Jag är med i en sån grupp. Den håller till nere på församlingshemmet och det är diakonen som håller i den. Kolla i din församling, det är inget krav på att man ska vara kyrklig eller troende. Det är otroligt värdefullt att träffa dessa människor - vi ses en gång i månaden. Den förståelse som finns i den gruppen hittar jag ingen annan stans. Man behöver inte säga så mycket och de andra förstår hur det känns och vad man menar. Hoppas du hittar vad du söker. PMa om du vill! kram

Upp till toppen
Annons: