Snälla hjälp mig
Hej! jag har ett stort problem, jag har varit tillsammans med min pojkvän i 9 snart 10 månader och jag är fortfarande svartsjuk. Jag vet att han älskar mig men jag klarar inte av att han pratar med andra tjejer alls. Jag får ont i magen och blir helt kallsvettig även om jag litar på honom, det är något som verkligen tynger ner mig. Jag går på anti depp medicin pga tidigare händelser som t.ex mobbning, misshandel osv. Jag är väldigt överviktig så jag har ett brutalt dåligt självförtroende och ingen självkänsla alls för den delen. Finns det någon som har det lika dant? jag mår psykiskt dåligt över detta. Jag vill inte vara som ett kontroll freak även om han stöttar mig.. Kan få panik ångest och slå mig själv, gråta tills sömns och vakna i tårar som aldrig tar slut. Jag får självmordstankar och denna svartsjuka börjar ta över mitt liv helt.
Tycker det låter som du inte litar på att du är tillräckligt bra för din kille… Sedan kan jag förstå det när du haft det tufft, men jag tror att du kan skjuta bort din kille också oom du fortsätter sådär. Varför låter du andra bestämma ditt värde? Jag tycker du ska vara stolt o glad att du hittar en kille som vill vara tillsammans med dig, alla har ju inte det flytet. Jag hade aldrig blivit tillsammans med någon man inte ville vara tillsammans med och det borde du tänka att din kille också tänker! Var inte så hård mot digsjälv,svartsjuka är en naturlig känsla men man ska inte låta den påverka en negativt! Är väl bra att du hittat en kille du gärna vill behålla! :D

Har inge bra svar på lager. Men tror att mycket handlar om din egen tilltro till dig själv och din självkänsla. Om du jobbar på detta kommer du må bättre och kanske avtar oxå en el av svartsjukan!?
Värme
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/