Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 4035 ggr
Ingmarie53
1/11/14, 2:25 PM

Mest effektiva medlet mot oro och ångest

Jag har i höst och vinter blivit mer och mer deppig och med ökad oro och ångest. Sömnen har också succesivt blivit sämre. Jag har haft svårt att vara ensam och ångesten har legat på lur, både på jobbet och hemma.

Jag äter antidepressivt (nu Sertralin 100 mg), sedan många år och har testat att öka dosen, det hade snarast motsatt effekt. 

Jag hade också mycket myrkrypningar som jag sedan många år lindrar genom järntillskott.

Jag har testat sömntabletter för att få sova, jag har testat att ta Atarax - det hjälpte föga och jag blev otroligt seg dagen efter.

Jag började googla för att hitta lämplig annan medicin för att kunna föreslå min psykiatriker. Då httade jag uppgifter om mineraler, främst magnesium och zink.

Jag började med magnesium för ca 14 dagar sedan, magnesiumcitrat och för 4 dagar sedan började jag med zink. 

Döm om min förvåning när jag i går morse vaknade och var väldigt glad!!! All oro var som bortblåst och jag har sovit hela natten! 

Jag har nu idag läst på internet att man ofta får magnesium och zinkbrist av att ta antidepressivt! Så alla ni som mår dåligt, missa inte att testa om ni har brist av dessa mineraler!

Jag har tagit 130 mg Magnesium och 30 mg Zink, men läser nu i bloggar om förslag på högre magnesiumintag. Dessutom anges att magnesium skall tas innan sänggående för att få bättre sömn. 

Det är möjligt att den här informationen finns på siten innan men jag var bara tvungen att dela med mig denna information och är glad om någon har nytta av informationen!

Kämpa på!!!!

Annons:
[JeanetteK]
1/13/14, 9:42 AM
#1

Alla tips är värdefulla! Min man äter zinktillskott (minns inte varför, ev något med träningen…)och han säger att han sover mycket bättre och drömmer mycket när han äter zink.

Upp till toppen
Annons: