Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1326 ggr
[Glitterregn]
12/18/13, 7:01 PM

Schema ändring i skolan

Börjar med att ursäkta för eventuella stavfel. Nu sista veckan innan lovet så har vi schema ändringar och aktiviteter i skolan och utan dom vanliga rutinerna får jag mycket ångest och jag vet inte hur jag ska hantera detta. Vi ska sitta hela högstadiet i idrottshallen och titta på medan niorna gör uppträdanden. Det kommer vara så himla mycket elever där, vi får sovmorgon och vi har ingen aning när vi slutar för dagen. Jag behöver mina rutiner för att känna mig lugn och nu har dom brutits hela vecka. Hur ska jag göra för att kunna slappna av och inte få sån ångest? Jag vill berätta för min mentor hur jag känner men så fort jag ens öppnar munnen och börjar berätta så kommer tårarna. Det har resulterat i att ingen alls vet om detta med att jag behöver rutiner för jag kämpar med att dölja ångesten. Vet inte hur jag ska hantera detta.

Annons:
Monsva
12/18/13, 10:45 PM
#1

Skriv , precis som du gjort här. Kan vara lättare än att prata.

[GoodbyeLullaby]
12/18/13, 11:57 PM
#2

Håller med föregående talare. Jag brukar använda mig av mail istället när jag tycker det blir för jobbigt att förklara öga mot öga. Vet förresten hur jobbigt det är när de vanliga rutinerna bryts. Hatar att inte ha full kontroll.

Fialialej
12/27/13, 2:40 PM
#3

Jag håller också med om att det är bra att skriva. Har jag gjort när jag gått till läkare för precis som du så börjar jag grina i samma stund som jag öppnar munnen. :/

"På natten är alla katter svarta"

[Glitterregn]
12/28/13, 9:09 AM
#4

Tack för svaren. Jag pratade med min pojkvän kvällen innan och han gick med mig hela dagen och följde med mig ut och tog en promenad när det blev för mycket. Jag skulle vilja berätta, iallafall för min kurator men det känns så fel att berättade det på mail men jag vågar inte tala om det för henne heller. Det är så jobbigt att alltid ha sådan ångest men alltid börja gråta om man försöker förklara för någon.

Upp till toppen
Annons: