Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 1247 ggr
iWontBite
12/24/13, 8:38 PM

ingen verkan?

Detta kanske inte är helt rätt forum, men jag tror att det kanske finns folk som kan svara. Jag fick sertralin bluefish utskrivet förra veckan, (mot depression) tar 50mg om dagen. Jag fick höra innan (och en hel lista med) om hur det skulle bli värre i början och om alla biverkningar som kunde tillkomma. Grejen är bara den att… Absolut ingenting har hänt? Jag trodde först att det bara var att vänta, men sedan hörde jag att det ska vara värst de första två veckorna. Jag förstår att det är en rätt låg dos, men inte ens lite muntorrhet på en lista som ett A3-papper? Jag menar, är jag bara lyckligt lottad och det händer saker bakom gardinerna? Eller händer det faktiskt INGENTING? Ja, har någon annan upplevt samma sak?

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Annons:
Niji
12/25/13, 1:11 AM
#1

Jag har antidepressiva tabletter och jag pratade med min läkare om tabletterna (alla sorters typ) då jag gick ner sjukt mycket. Han sa då att händer det ingenting så hjälper inte tabletterna så jag skulle nog råda att prata med han/hon som du fick receptet av om det :)

Mind of a queen, heart of a warrior

bohan85
12/26/13, 2:40 PM
#2

fast en del känner ju faktiskt inte av bieverkningar. Effekt av dem kommer först efter 4-6 veckor. Därefter kan man börja fundera över att höja dosen eller byta preparat.

Bara för att man inte känner av sina blodtryckstabletter behöver det ju inte betyda att blodtrycket inte går ner… Alvedon tar bort huvudvärk men ger dig oftast inga biverkningar… Du fattat vad jag menar tror jag.

Upp till toppen
Annons: