Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 1365 ggr
appalpaj
2013-11-28, 18:04

Få sin utredning

Hej! Jag undrar om det finns någon här som bett att få sin utredning från psykiatrin. Jag bad dem skicka den till mig pga. kontakt med AF, men då skickade de endast en sammanfattning på 1,5 sida. Brukar det vara så att man bara får en sammanfattning?
Och så undrar jag om det brukar kosta något att få hela sin utredning hemskickad.
Tacksam för svar! 🙂

Medarbetare på Social fobi ifokus

Annons:
M A N I N A N
2013-11-29, 07:07

Jag har fått alla mina barns utredningar från Bup. Både sammanfattningar, när jag behövt intyg och utredningarna i sin helhet. Vissa gånger har utredningarna kommit automatiskt andra gånger har jag fått be om dem. Jag har inte behövt betala för dem, men jag vet att habiliteringarna som både barnen och jag tillhör numera tar ut en avgift för de intyg de utfärdar. När det gäller utredningar och journalkopior gissar jag att de bara kan ta ut kopieringskostnad, men jag är alltså inte säker. Det kanske kan vara bra att inte lämna ut mer information än nödvändigt till andra, så af kan gott nöja sig med sammanfattningen, tycker jag, men du själv ska såklart ha en egen kopia av din utredning. Så be återigen om att få hela utredningen hemskickad. Mvh Maninan

Upp till toppen
Annons: