Annons:
Etikettmin-egen-berättelse
Läst 1508 ggr
Fialialej
11/13/13, 8:47 PM

Tagit för mkt tabletter men reagerar inte

Hade en dålig dag med massa ångest och åt ångestdämpande utan att det kändes som det hände nåt, så då tog jag en till, och en till.. Bara för att jag ville lugna ner mig men ibland hjälper det inte med piller verkar det som.
Sen kom min pojkvän hem från jobbet och ringde ambulans och vi var på akuten hela natten. 

Jag var i nåt slags "what ever"-mode när han kom hem och har liksom fortfarande knappt fått in i huvet att vi var på sjukhuset och att det överhuvudtaget hänt. Känns som vi var där typ en timme och inte till åtta på morgonen.

Känns som att man borde känna nånting när nåt sånt "händer". Läkaren sa att jag antagligen kommer få värre ångest dagarna efter, men har inte känt nåt alls. Är fortfarande som domnad i huvudet. 

Nån som har liknande erfarenhet? Berätta gärna.

Fanns inget självmordssyfte med att ta tabletterna, utan jag ville bara slippa ångesten och antar att jag slutade fatta nåt när jag fått i mig någrastycken.

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
zmulan
11/14/13, 4:25 PM
#1

Har inte gjort samma sak men förstår varför det blev som det blev! Tack för att du delar med dig! 

värme

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

[JeanetteK]
11/14/13, 5:17 PM
#2

Obehagligt. Har inte heller varit med om det. Skönt att det gick bra. Stor kram till dig.

millib
11/18/13, 12:13 PM
#3

Jag har också gjort den grejjen, hade fruktansvärd ångest och tog först en och sen en till och sen en till och gick och la mig. Vaknade två dygn senare på sjukan och hade då petat i mig massor, fast det har jag inget minne av alls. De tre första som i sig inte är en jättehög dos är de enda jag kommer ihåg. Kan själv bara spekulera i att jag antagligen inte tyvkte de hjälpte och i mitt lilla rus fått för mig att gå upp och ta fler.

Det här höll på att kosta mig livet, inte pga av alla mediciner utan för att min blåsa höll på att sprängas. När jag hittades ett dygn senare och ambulans hade tillkallats fick de tömma mig på urin på plats. Fick blodförgiftning och njurpåverkan och var riktigt, riktigt dålig.

Efter den händelsen, som skedde för flera år sedan har jag aldrig mer än en karta (10 st 5mg) sobril hemma, och absolut inga andra preparat som kan ge mig någon form av överdos då jag är livrädd att något liknande ska kunna ske igen…

Skönt att det gick bra för dig!

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

millib
11/18/13, 12:17 PM
#4

Jo, och som svar på ditt inlägg. Att du känner dig just nu som att du inte bryr dig är normalt efter en överdos. Din kropp jobbar intensivt med att ta hand om det su stoppat i dig, din hjärna går på sparlåga…

Du komer bli som "vanligt" igen och när läkaren sa att du troligtvis kommer få mer ångest så menade han nog att efter att man tagit för stor dos ångestdämpande och den går ur kroppen vill kroppen ha mer och och ångesten kommer, oftast kraftigare än vanligt.

Jag tar idag ångestdämpande väldigt sällan, endast när jag verkligen behöver men då vet jag också att jag garanterat kommer få ökad ångest dagen efter…

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

vallhund
11/18/13, 1:51 PM
#5

Allt för många livs släcks i förtid när deras impulsiva självskadebeteenden faktiskt leder till döden.

💔

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: