Annons:
Etikettmin-egen-berättelse
Läst 1952 ggr
[lillalollo]
2013-11-06 17:50

Jag är trött

Jag har flera perioder om året rejäla ångest och depressions perioder. Oftast i samband med att det händer något eller att jag är utarbetad. 

Min läkare säger att allt hör ihop med min adhd. Vilket gör mig fly förbannad. Hur ska det lösa saker att få höra det? Han satte mig hos en psykolog som satte mig i en adhd grupp. Men detta hjälper väl inte mot att gå med en osynlig hand kring min hals i perioder. Eller inte kunna gå ut bland folk. 

I detta skede finns det ju en anledning till min ångest vilket gör att jag vet att den slutar om det löser sig. Men detta kommer inte lösa sig.

Sitter stundtals och ögnar igenom självmords altenativ men samtidigt så är man så jäkligt feg . Så ska ju vara någonting . Och tyvärr känner ingen knarkare med alla bra saker. eller vet inte om de är bra men man har ju hört om överdoser. '

Igår blev allt för mycket så bad om hjälp och skjussades upp till psykakuten men de ville inte ta emot mig och sen skjussades jag ner till södermottagningen och receptionisten hänvisade till att ringa ett nummer och boka tid. Vilket kan ta tid. Men vårdcentralen hade tid på fredag. Så har stängt in mig nu dragit ner rullgardinerna och satt mig framför big bang theory. Och varje sms eller ljud får snarar att dras åt och mig att skippa efter andan. Varje gång jag ska ta mig till balkongen för att ta en cigg och möta omvärlden dras snaran åt. kollar dörrhandtaget flera ggr så ingen kan komma in. 

Orkar inte. Jag hatar detta. Och kan inte hålla mitt humör i schack. och knuffar bort vänner. Jag orkar inte.

Annons:
Twinflamewolf
2013-11-06 18:18
#1

Goaste Saga jag följde uppdaterade inlägg och hamnade här och vill ge dig en styrke kram av den absolut största sort ❤️

Kämpa på och kräv att du får den hjälp du behöver för så här ska du inte behöva må.Jag är inte insatt i vart man kan vända sig men psykakuten ska ju ta emot i alla lägen anser jag och gör för sjutton inget dumt för vi vill ha våran fina Saga kvar.

Ge dig inte utan kräv hjälp för du har all rätt att få må bra och få den hjälp du behöver.

Kan förstå det känns som om du inte orkar och knuffar bort vänner gör man när man inte orkar med det är en helt naturlig reaktion oavsett det är psykiskt eller fysisk för orkar man inte så blir det lätt man reagerar så.Men du vi finns och du får pma mig när du vill om du känner för att prata och skriva av dig,sen har du ju vår dolda sajt och där stöttar alla varandra i allt och det vet du.

Stoooor kram till dig det här fixar du och kräv hjälp,slå näven i bordet att nu vill du ha hjälp för att kunna orka med igen 🌺❤️🌺

[lillalollo]
2013-11-06 18:27
#2

tack twinflamewolf

ja, jag väntar och längtar till fredag då jag verkligen önskar och ber att den läkaren ska kunna skicka mig vidare till någon som verkligen kan rota igenom mig.

för har levt i detta mer eller mindre i hela mitt liv.

Aleya
2013-11-06 19:16
#3

Jag känner med dig. Vet vilket h*lvete det är att få hjälp och slåss för den innan man får rätt hjälp.

Får jag undra vad du fått för hjälp förut?

Du skriver att du har ADHD, antar att du fått detta diagnostiserad via psykiatrin, och om du fått det har du någon kontakt där?

Har du fått någon medicinering för ADHD:n?

Det jag tycker att du gör på fredag är att skriva ner allt du känner innan och vad du önskar att få för hjälp. Det kan hjälpa att ha detta papper som stöd.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[lillalollo]
2013-11-06 20:26
#4

ja jag har blivit utredd och har kontakt men det är denna kontakt som inte vill lyssna på mig när jag mår dåligt.

Aleya
2013-11-06 20:27
#5

Har dom ingen plan för eventuell KBT eller dylik terapi så att du kan lära dig hantera din ångest?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[lillalollo]
2013-11-06 22:54
#6

den kbt jag erbjudits har varit ung och y och urusel. jag har inget emot nya men när det kommer till läkare eller behandling så vill jag ha mer erfarna. Sen hade jag en kbt i 3 år som fungerade jätte bra men min ångest ligger mer kroniskt tror jag i samband med deprission. Jag går ju på anti depp medicin och föröker hålla låg dos men när perioder kommer då jag blir hyperdeprimerad så hjälper inget sådant för oftast är det i samband med flera händelser som bygger på det hela.

Annons:
Aleya
2013-11-06 23:05
#7

Kanske en dum fråga, men hur menar du med hålla en låg dos på dina antidepp?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[lillalollo]
2013-11-07 11:54
#8

jo när du äter anti deppmediciner så slutar de kanske efter ett tag fungera och du måste höja. ju mer du höjer ju svårare blir det sen. Så håller mig till låg dos och tar pauser ibland just för att inte behöva höja.

Men anti depp hjälper inte mot dessa stora attacker eller depressionsanfall endå. Jag är känslig mot stress och finns inga anti depp som hjälpr mot det.

Upp till toppen
Annons: