Annons:
Etikettmin-egen-berättelse
Läst 1267 ggr
[einstein99]
10/18/13, 3:09 PM

Kurator

Hejsan allihopa!

Jag har surfat runt nu ett tag på internet och försöka hitta ett svar på min fråga men hittar inte det jag söker.

Jag har under ett tag nu blivit sämre i skolan och så tydligen .. jag har inte märkt något själv. Jag har även slutat äta i skolan för att jag inte gillar att äta där.

I och med detta och att de är lite konstigt hemma hos mig med föräldrar m.m. så har min ena klass föreståndare gått till en kurator och berättat typ vem jag e och att jag kanske behöver hjälp.

Så nu är jag typ tvingad att gå dit fast jag inte vill..

Får en lärare verkligen göra så ?

Tacksam för svar // Ebba 

( vet inte ens om den här artikeln hör in här på sidan men hoppas på det bästa).. Vet inte vilken kategori den ska va i isåfall.

Annons:
[JeanetteK]
10/19/13, 5:14 PM
#1

Jag vet faktiskt inte om det är tillåtet av en lärare att göra så. Hoppas någon annan vet det. Däremot vet jag att en lärare har ju ett ansvar att om han/hon märker att en elev far illa eller mår dåligt måste han/hon ingripa. Jag antar att din lärare känner att något är fel i din situation och därför gjort på detta sätt.

Om det är så att du inte har något att prata med kuratorn om behöver du ju egentligen bara gå dit och höra vad de har att säga och sen berätta din ståndpunkt. Om det är så att du kanske skulle må bra av att prata med någon om din situation så har du annars ett gyllene tillfälle att prata med kuratorn.

Jag hoppas att det går bra för dig. Kram ❤️

[einstein99]
10/19/13, 6:22 PM
#2

#1 tack för ditt svar.

Jag ska gå till kuratorn någon gång nät jag vågar .

Upp till toppen
Annons: