Jobbig oro
Hej jag har sedan en tid tillbaka fått en känsla av intre stress och oro som är jätte jobbig att få bort.Jag går och oroar mig för allt i stort sett och har svårt att koppla av..Vad kan det vara för fel på mig?/Therese
Gå och prata med en kurator/vårdcentralen el ring vårdguiden. Du kanske borde reda ut vad som är fel. Du ska inte behöva må så!
ta hand om dig
Min konst- blogg: http://petrahyberg.wordpress.com/
hej! låter ju som oro eller ångest , men du bör prata med någon om det i tid. först söker du hos vårdcentralen sen kanske du får en psykolog eller kurator där.
Låt inte det gå för länge innan du söker iallafall , det misstaget gjorde jag, jag visste inte varför jag jämt var orolig och kände mig sjuk.gick runt så i 3 år.
har ångestproblem och social fobi sen många år tillbaka. men det kan ju vara någon tillfällig oro du har, tänk igenom om det är något särsklidt du gått i genom sista tiden eller något speciellt framöver du oroar dig för.
Jobbigt att må så!
Jag håller med om att du ska försöka hitta någon att prata med. Det lättar på trycket och oron minskar lite.
Jag känner igen mig i det du beskriver. Det är mycket svårt att koppla av och man oroar dig och spänner sig omedvetet. Min psykolog har introducerat mig för mindfulness och det funkar (inte alltid) bra. Det finns övningar där man ska träna på att vara här och nu och speciella avslappningsövningar. Tror han heter Ola Schenström som pratar på den skivan jag fick. Kanske något du kan prova?
Kram till dig!