Annons:
Etikettpaniksyndrom
Läst 1733 ggr
hasew
10/10/13, 8:34 PM

Paniksyndrom

KBT är ju bra säger alla,men nu har gått 6 gånger och jag är forfarande på ruta1 eller nästan inte alls på någon ruta.

Jag har paniksyndrom, äter Fluoxetin 40mg på morgonen, Mirtazapin 30mg på kvällen. har behovs medicin Alimenazin 20mg och Alprazolam (xanor)0,5mg.

På KBT säger dom ju att man ska möta sin ångest för att kunna göra något åt den och helst inte äta något benzo.

Men hur fan gör man för att möte sin ångest och klara av det utan att att ta behovsmedisin, som jag måste ta varje dag för att överhuvudtaget fungera någorlunda.

Kanske KBT är fel för mig eller?

Just känns allt bara skit.

Annons:
Kimsi
10/14/13, 6:55 PM
#1

Jag har haft diagnostiserad depression inkl panikattacker och hög ångest i ett år nu. Jag äter 30 mg fluoxetin/dag för tillfället. Ångesten lättade för mig i samband med att fluoxetinet började verka. Det blev helt enkelt lättare för mig att hantera ångesten: "ångesten får väl vara där om den vill, jag försöker köra på ändå", men innan medicinen verkade så var det ett helvete. Ät medicin tills du känner att ångesten lättar och se vad du kan göra utifrån det. 

Jag går själv på KBT men det har inte direkt hjälpt mig något. Just hang in there och vänta på att medicinerna börjar hjälpa.

Upp till toppen
Annons: