Kan någon hjälpa mig?
Hej!
Jag har under ca 5-6 månaders tid haft svårt att andas, det känns som ett tryck över bröstet och att jag inte riktigt kan dra djupa andetag. Jag trodde först att det kunde vara pollen jag var allergisk mot i våras och struntade lite i det de första månaderna och trodde att det skulle gå över. Men jag stod inte ut och gick till doktorn i början av Juni. Hon kollade upp mitt blodvärde, blodtryck, syre, samt gjorde tester om jag var allergisk mot pollen, astma osv. Allt såg bra ut.
Jag fick tid på ett annat sjukhus för att röntga mina lungor, även detta såg bra ut.
Jag undrar vad är det som är felet? Någon som känt såhär? Börjar bli lite orolig nu då det drar ut i benen och är som en domnande och stickande känsla samt att det känns som det gör ont i hjärtat, hugger tag och gör ont i ca 10-15min. Det är inte direkt att jag chippar efter andan utan mer som en suck och försöker ta luft men det går inte. Känns som det är något som stoppar mina luftvägar. Det som oroar mig mest är att jag får så ont runt hjärtpartiet.
Det är värst på kvällen och känns som om jag inte kommer vakna mer om jag somnar, otroligt hemskt. Jag kan inte motionera ordentligt utan klarar inte av att springa mer än 700m så är jag helt slemmig och konstig i halsen/munnen och sjukt svårt att andas.

Hör av dig till vårdcentralen igen. De har inte gjort EKG eller lyssnat på hjärtat? Det finns kanske fler blodprover de kan göra också.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus