Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1073 ggr
mary8012
8/26/13, 8:20 PM

Är detta ångest igen

Har inte skrivit här på ett tag, har haft många ångestattacker o visst vet jag att de ser olika ut varje gång, ångesten är smart, hittar nya vägar hela tiden för att skrämma skiten ur en rent ut sagt.

Idag känns det annorlunda!!, Visst jag har läst att man kan få tryck över bröstet, svårt att andas, men man tänker hela tiden att det är något farligt. Trycket känns ända bak i ryggen, i bröstkorgen både bak o fram. Känner mig panikslagen, och det värsta är att jag har alla mina barn hemma och då måste jag försöka hålla god min för att inte skrämma dem. Man blir lättirriterad och grinig o det vill jag inte, men vad ska jag göra?

Man blir så fruktansvärt rädd!!!. Tänker på mina föräldrars kompis som dog när han bara var ca 52-53 år gammal och han sa att han hade känt sig konstig hela dagen, sen bara föll han ihop och dog, det är sådant som jag blir fruktansvärt rädd över. Visst jag blir bara 33 år i år, men man har ju läst o sett att nuförtiden spelar ju ingen roll vilken ålder man är i!!

Vet heller inte vad som har orsakat detta.

Skriv gärna era egna erfarenheter och hur era symtom ter sig och hur ni känner.

Många kramar till er därute!!!

Annons:
Kattitchen
8/28/13, 8:49 PM
#1

Har själv haft samma symptom som du och första gången blev jag livrädd och trodde jag var på väg och dö- Svimmade tom av vid några tillfällen pga av ångest åkte ambulans till sjukhus men alla värden var bra. Det var panikanfall. Det finns en väg ut och det har tagit mig 3 år. Jag har jobbat med mig själv. Dels äter jag en liten dos medicin, har gått i terapi med energipsykologi och gått i meditation. Har lärt mig knep för att hantera ångesten när den kommer. Vet nu att det bara är dumma taankar och att det går över. Ha tålamod Kram

mary8012
9/4/13, 7:33 PM
#2

Tack Kattitchen för ditt inlägg,

Man vet att man inte är ensam men ändå känner man sig ensammats i hela världen, även fast man inte är det!!

Har vart utan ångestdämpade i ett tag nu, fick nyligen ut 10 mg sobril och det har hjälpt förr, men nu känner jag mig nästan ännu sämre, är yrslig,  illamående och extremt trött. Har även åkt på urinvägsinfektion….

Upp till toppen
Annons: