Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1123 ggr
[japptravare]
8/20/13, 6:55 PM

Ångest eller annat?

Hej, nu skulle jag behöva lite tips & råd.
Det är såhär att jag lever som så många andra här med ångest.
Men i Söndags eftermiddag/kväll uppstod ett nytt "symtom".
Att jag har tung andning ibland är ju ingen stor sak då jag som sagt har ångest, men nu känns det mer som att jag inte kan andas ut ordentligt.
Känns som att jag inte kan tömma & fylla lungorna helt på luft och det är obehagligt :(
Är så rädd för att typ sluta andas…
Jag har haft det till & från sen dess, men idag har jag haft det typ hela dagen.
Jag kan berätta att min älskade syster flyttade hemifrån igår och det har tagit lite på mitt psyke om man säger så. Känns så otroligt tomt och ensamt här hemma.

Men detta med andningen, är detta ett typsikt ångest-symtom (fast jag känner inte mig direkt ångestfylld) eller kan detta vara något annat som typ astma?

Tacksam för svar :)

Annons:
tearsandrain
8/21/13, 10:57 AM
#1

jag har inte astma så jag vet inte hur det känns med astma, men andningen kan vara ett symptom på ångest. 
Det låter som om det är kopplat till ångest eftersom det kom i samband med att din syster flyttade.

tearsandrain
8/21/13, 10:57 AM
#2

jag har inte astma så jag vet inte hur det känns med astma, men andningen kan vara ett symptom på ångest. 
Det låter som om det är kopplat till ångest eftersom det kom i samband med att din syster flyttade.

Upp till toppen
Annons: