Lite funderingar..
Jag har hållit på ett tag med att försöka lista ut vad min ångest bottnar i. Något jag insett är att jag har en otrolig rädsla för att "glömmas bort", oftast på sociala medier. om jag inte är på facebook hela tiden och visar att jag finns eller skriver statusar och kommenterar så känns det som att folk inte bryr sig om mig.. det gäller särskilt om jag är intresserad av en kille, då måste jag vara där och kommentera och lägga upp bilder och visa att jag finns och att jag lever mitt eget liv, så han inte ska glömma mig..
är det bara mitt ENORMA bekräftelsebehov som gör att jag blir såhär? och hur ska jag sluta oroa ihjäl mig och vara rädd för att bli ensam/övergiven?
Hoppas ni förstår hur jag menar.
Jag förstår precis hur du menar och har själv varit likadan. Det som hjälpte för mig var att ta en paus från det som gjorde att jag kände mig "tvungen" att vara online hela tiden. Då handlade det om ett forum, där jag dessutom blev vidrigt behandlad både av admins och medlemmar - trots att jag själv var moderator. Jag använder mig av ett blockeringstillägg och har helt sonika blockerat den webbadressen och besöker den inte längre. Det är åtta månader sedan jag var där. Det har hjälpt mitt liv otroligt mycket.
Mitt tips till dig är att tillåta dig själv en viss mängd tid på t:ex facebook då om dagen. Det finns tillägg till Chrome som kan hjälpa en med det. Avsätt t:ex två timmar som då får vara där. När den tiden går ut blockeras adressen automatiskt tills nästa dag.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Hej
Jag tycker DorianGray har en bra idé. Att tidsinställa via Chrome hur länge du tillåter dig själv att vara online är värt ett försök. Du ska veta att du är lååångt från ensam i din problematik.
Kram och lycka till
Vänligen,
Thomas
Vad bra, tack det ska jag försöka testa. :)