Annons:
Etikettpaniksyndrom
Läst 1596 ggr
[Nigihayami]
8/9/13, 2:29 PM

Overklighetskänsla?

Jag tror jag lider av panikångest, kollade på olika symptom och de flesta stämmer. Men så fastnade jag på en av dom, overklighetskänslor. Jag googla men har inte riktigt förstått vad det är för något. Men jag läste lite och tänkte, tyckte att det typ stämde in med vissa tillfällen jag upplevt.

Ibland kan det bli helt plötsligt att jag inte känner mig närvarande, men jag vet att jag är det. Jag tar inte riktigt in det som händer och jag känner mig lite yr och vimsig. Allt blir typ dimmigt fast jag ser ändå klart.

Kan det vara overklighetskänslor tro?
(vet inte alls var jag ska placera denhär tråden, ursäkta om den hamnar helt fel)

Annons:
tearsandrain
8/9/13, 3:30 PM
#1

har detsamma, overklighetskänslor eller sk dissociation.
Det är verkligen jätteobehagligt och kan variera i hur starkt det känns och vad det leder till. Jag kan t.ex få minnesluckor, inte känna igen mig själv på kort eller i speglar osv. 

Har du någon kontakt inom vården att prata med det om? 
Ibland kan det vara svårt att bli tagen på allvar men det skadar inte att försöka?

[Nigihayami]
8/9/13, 10:51 PM
#2

#1 - Nä ingen vet någonting om dehär förutom min kompis. Känns som att mina föräldrar skulle bara tro att det inte är panikångest och att det inte är något speciellt, och jag kan väl typ inte ta kontakt med någon utan att mina föräldrar hänger med?
Eller jo jag kan ju iofs prata med skolsköterskan kanske. Men jag vet inte…

Upp till toppen
Annons: