Vad händer med mig?
Jag vill inte falla tillbaka till "jag vill dö"-stadiet igen. Men nu har jag på senaste tiden sårat vänner och familj av misstag som jag inte kan rätta till. Jag känner för 4 gången i mitt 17 åriga liv att jag inte orkar mer. Att jag gör mer skada än nytta för mina nära och kära. Jag känner mig… Som då. När jag var nere i min dal med kniven och tablettmissbruket. Jag dras dit. Mitt blodtryck är skyhögt och ångesten kryper i mig hela tiden. Det känns som ingenting ja. Stoppa den. Jag vill inte men jag vill ändå. Varför?
Det enda sköna med att vara deprimerad för mig är att jag vet "att nu är ja deprimerad". Istället för att gå runt och vara glad och veta att närsomhelst nu kommer de smälla till och allt kommer bli ett helvete.
De är en lättnad.
Jag kan inte säga varför du känner som du gör, men jag är några knapptryck bort om du behöver prata.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
Frågan "varför" är nästan omöjlig att svara på. I alla fall för någon annan än du själv. Det finns en miljon olika orsaker bakom varför vissa blir deprimerade. För en del är det något allvarligt som ligger bakom, för andra något fånigt enkelt, och för andra ingenting alls egentligen. Det går nog inte att söka efter svaret på "varför", däremot är det väldigt, väldigt viktigt att du funderar på "hur", när det gäller att förändra situationen.
Mitt tips till dig är att söka hjälp, och att vara öppen mot dina föräldrar om hur du känner. Säg att du vet att du sårar dem, att du inte vill göra det, men att du måste få hjälp för du mår som du gör.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"