Annons:
Etikettakut-stöd
Läst 1695 ggr
iiichigo
6/9/13, 1:56 PM

För mycket

Hej, jag är helt ny på just denna del av iFokus, men jag har varit här och kikat ibland.

Jag lider av ångest, socialfobi och separationsångest i viss mån.

De senaste veckorna har min ångest eskalerat totalt. 
Jag börjar nytt jobb på måndag vilket har skapat en oerhörd ångestreaktion hos mig.
Jag blir både trött på mig själv för att jag känner så, samtidigt som jag stundtals känner att jag hellre skulle vilja dö än att gå dit på måndag. 
Pulsen slår hårt och snabbt dygnet runt och ibland gör det ont i hjärtat, vet att det får jobba hårt nu.
Jag vet inte vad jag skall göra åt detta, hur jag skall hantera det. För arbeta måste jag ju, annars kan jag inte betala mitt boende och min mat. 
Ångesten är verkligen med mig hela tiden, känner av oron i kroppen och det bara kryper i mig ..

Hälsningar Astrid :)

Annons:
CrazyCat
6/10/13, 3:15 PM
#1

Hej!

Först och främst så vill jag bara säga att du inte är ensam om detta problem. Det kan vara en klen tröst, jag vet, men ibland när jag mått så dåligt som du nu gör, har det iaf hjälpt en smula att få höra dom orden. Att det finns människor "därute" som förstår precis hur det känns och precis hur man mår. Du är ganska precis där jag själv var för några månader sedan. Jag känner verkligen med dig, ska du veta<3

Du skriver inget om någon läkarkontakt. Om du inte har någon sådan så tycker jag att du ska ta itu med det. Det finns hjälp att få. Ingen ska behöva må så dåligt som du verkar göra just nu.

Skriv gärna till mig om du vill. Ibland kan det hjälpa en aning att få skriva av sig lite.

Vilken fin katt du har som användarbild föresten:-D

iiichigo
7/8/13, 10:18 AM
#2

Hej! Tusen tack för ditt svar! Och förlåt för mitt otroligt sena svar!

Jag läste ditt inlägg direkt efter att du skrev det - men jag orkade inte svara..

Nu är jag insatt på citalopram samt alprozolam vid behov.. Vilket fungerar bra. Är på min första vecka med citalopram, och har fått god effekt av SSRI'n. Vilket jag inte alls räknade med.. Med tanke på hur det brukar bli för de flesta, men försämring och sånt i insättningen… 

Går hos psykolog också, skall börja med KBT nu i veckan. Så saker ljusnar :)

Hälsningar Astrid :)

CrazyCat
7/18/13, 9:32 AM
#3

Hej!

Min tur att be om ursäkt för sent svar;)

Så skönt att höra att det går åt rätt håll för dig! Jag äter åxå Citalopram och även om jag inte är helt ångestfri ännu (får alltid ett litet "påslag" vid ägglossning och mens), så måste jag ändå säga att medicinen gjort underverk för mig:) Det var värt den jobbiga insättningen:-P

Hur går det med KBT:n då?

Upp till toppen
Annons: