Etiketterbehandlingmediciner
Läst 3917 ggr
Malyna
2013-07-07, 20:23

Håravfall av Topimax

Jag äter medicinen Topimax mot humörsvängningar. Tar tre tabletter på morgonen & tre på kvällen. Jag blev väldigt bra mot mina besvär & kan säga att jag älskar denna medicinen. Men en sak älskar jag inte; jag tappar otroligt mycket hår! Äter något Topimax & får samma biverkning som jag? Håravfall… Jag vill inte sluta med denna medicinen då jag mår så bra, men varje gång jag borstar håret, duschar osv så ramlar stora bollar av. Läskigt! Om någon har tagit Topimax, men slutat; hur snabbt blev ditt hår bättre? Jag behöver verkligen AKUT hjälp. Min läkare går inte att prata med pga flera orsaker.

Sajtvärd på Polen

M A N I N A N
2013-07-08, 06:06

Jag har ätit topimax i 1,5 år mot mardrömmar pga ptsd. De hjälper väldigt bra mot mardrömmarna men jag som redan har svårigheter med det kognitiva är ännu trögare än vanligt… Men hellre det än mardrömmarna. Håravfall har jag inte lagt märke till. Topimax är den medicin jag har bäst nytta av av dem jag tar. Jag vet ingen annan som jar den medicinen. Du är den första jag hör talas om.

Malyna
2013-07-08, 07:57

Jag vet inte om jag har andra biverkningar, men när jag läst andra så märker jag att jag kanske också har fler. Typ tröttare, ont i muskler osv. Men håravfall är mest skrämmande.

Sajtvärd på Polen

M A N I N A N
2013-07-08, 09:40

Hur länge har du ätit Topimax? Synd att du inte kan prata med din läkare om detta. Du kanske kan fråga på apoteket eller ringa läkemedelsverket eller de som tillverkar medicinen… Någon av dessa borde kunna ge dig svar.

Malyna
2013-07-08, 12:26

Har ätit Topimax i 1 år. Dom på Apoteket kommer säga åt mig att sluta, vilket jag inte vill egentligen :/

Sajtvärd på Polen

M A N I N A N
2013-07-08, 20:05

Varför tror du att de kommer att säga att du ska sluta med Topimax? Eftersom du har så god effekt av den mot dina humörsvängningar tror jag knappast att de kan ha någon synpunkt på detta. Förresten så är jag tveksam till om apotekspersonal öht får lov att ha några synpunkter på den medicin som skrivs ut av läkare såvida läkaren inte har gjort något fel i själva förskrivningen. Att få bukt med humörsvängningar är inte alltid det enklaste och att anse att man ska sluta med en medicin pga håravfall om den som äter medicinen kan stå ut med denna biverkning tycker jag låter långsökt. Är du förresten helt säker på att det är en biverkning av medicinen? Man kan ju tappa hår av andra orsaker. Nu är ju inte jag någon läkare. Jag skriver bara det jag vet och vad jag tror. Det allra bästa vore såklart om du kunde prata med din läkare om din medicin. Kan du inte göra ett försök?

Malyna
2013-07-09, 11:02

Det är en biverkning av Topimax att tappa håret. Vet andra som gjort detta, men som jag inte kunnat skriva med. Jag började själv tappa håret när jag åt denna. Hoppas dom kommer på en lösning. Man kanske kan pausa lite & sen gå på igen.

Sajtvärd på Polen

Upp till toppen