Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 2399 ggr
Rossini
7/3/13, 9:04 PM

Mirtazapin

Är det någon mer än jag som blir oerhört dåsig av tabletterna? Äter 60 ml vilket jag gjort i ca 2 månader (åt 30 ml innan). Funderar på att be läkaren ändra om så att jag får antidepp & sömntablett var för sig. Någon som har erfarenheter av sådan medicin? Diagnoserad borderline+bipolär.

Annons:
M A N I N A N
7/5/13, 9:15 PM
#1

Jag åt mirtazapin mot ångest och depression ett tag för några år sedan. Min läkare skrev ut just dem berodde på att jag hade stora sömnsvårigheter och just därför skulle jag ta dem på kvällen. Så det är nog inte konstigt att du blir trött av dem. Om de funkar för övrigt, kan du isf inte bara ta dem innan du lägger dig? Eller det kanske är det du gör? Jag var inte tröttare än vanligt på dagarna. Varför tar du dem? Jag trodde inte att man skulle äta antidepp när man har bipolaritet. Min dotter är bipolär typ 2 och varje gång hon får antidepp även i låga doser varvar hon upp. Men det är väl såklart olika från person till person.

Intehärutandär
7/6/13, 10:20 PM
#2

Jag provade dem i höstas, då jag ville ha sömntabletter men jag blev helt däckad. Första nätterna sov jag 20 h i sträck. Vaknade efter 14-16 h och var kissnödig, fick luta mig emot väggarna för att kunna ta mig dit - och jag kunde inte prata med min son för munnen var helt bortdomnad. Jag tyckte det var skitläskigt, så jag fick sluta med dem omgående.

Rossini
7/8/13, 2:01 AM
#3

Läkaren skrev ut mot min ångest och mot sömnen, men problemet är att när jag tar medicinen så sover jag ca 14-15 h VARJE natt. dock märker jag att ångesten är värre när jag inte tagit medicinen, så någon nytta gör den iaf. men för mig som redan har en snurrad dygnsrytm, så funkar den inte så som jag önskar. 

#1 jag tycker inte jag kommer upp i varv mer än när jag har dem perioderna.

#2 nej men usch! låter som när jag testade zopiklon första nätterna, när jag blundade såg jag flygande stolar, drömde att jag blev misshandlad/våldtagen/mördad eller så drömde jag inget alls men hallucinerade innan jag somnade.

Upp till toppen
Annons: